 |
יצרנית הדבש "יד מרדכי" מכינה עצמה לקראת החגים. מסקר שערכה החברה עם מכון "שילוב" עולה כי 97% מהאוכלוסייה הצהירו שהם יאכלו דבש בראש השנה הקרובה. מהסקר עוד עולה כי 6% יאכלו השנה דבש בכמות הגבוהה לעומת שנה שעברה. בעוד ש-76% מהאוכלוסייה הביר כי השימוש בדבש הנו לטבילת תפוח בדבש בראש השנה. מהסקר עוד עולה כי 28% גם מהגברים וגם מהנשים ציינו כי הם אוכלים דבש עם כפית, ו-15% מהנשים מערבבות דבש עם גבינה או יוגורט. ניצן ישראלי, מנכ"ל 'יד מרדכי', אמר כי היקף הצריכה הממוצע של מוצרי החברה במהלך החודש טרום החג ומהלך החג עצמו גבוה פי 5 מהצריכה הממוצעת במהלך השנה. ישראלי עוד הוסיף כי צפי המכירות של דבש יד מרדכי בשנת 2004 יסתכם בכ-45 מיליון שקל. לדבריו, "מנהג טבילת התפוח בדבש מסמל בעיקר את בוא השנה החדשה ואת ההבטחה לשנה מתוקה. עם זאת מהסקר שערכה החברה עלה כי הדבש חדר בשנים האחרונות כמעט לכל בית בישראל, כמוצר טבעי מזין וכרכיב חשוב בבישול ואפייה". טלי נחושתן, מנהלת השיווק של "יד מרדכי" אמרה כי "יד מרדכי" מובילה את קטגוריית הדבש עם נתח שוק של 58.8%, זאת על-פי דו"ח נילסן כמותי, יוני 2004. מדו"ח נילסן עוד עולה כי שוק הדבש בישראל 'מגלגל' כ- 120 מיליון שקל בשנה. ונתחי השוק מתחלקים כך: שופרסל - 11.2%, לידר פרייס - 10.6%, חמד-ארץ הצבי - 4.9%, דבש שלנו - 4.1%, דרומה חברה לשיווק - 3.9%, קלאבמרקט - 2.8%, אחרים - 3.7%
|
 |
 |
 |
 |
|
|