 |
בניגוד לעמדה המתגבשת ברשות להגבלים עסקיים ובמשרד האוצר, משרד התשתיות עשוי לתמוך במיזוג בין חברות הדלק דלק וסונול, שייצור את חברת הדלק הגדולה בישראל, כך נודע למעריב. במשרד התשתיות טרם התקיים דיון רשמי בנושא, אולם גורמים בכירים במשרד אומרים כי המיזוג, במצבו הנוכחי של משק הדלק בארץ, עשוי דווקא לפעול להגברת התחרות. לדברי בכירים במשרד, "לא כלכך חשוב כמה חברות גדולות יש, אלא מה מידת התחרות ביניהן. כיום, רוב התחרות היא בין החברות הוותיקות (פז, דלק וסונול) לבין דור-אלון. מיזוג בין דלק וסונול עשוי להגביר התחרות הפנימית בין החברות הגדולות, המחזיקות כיום בכ-80% מהשוק ". לדברי הבכירים, מיזוג בין דלק לסונול אפשרי בתנאי שהחברות יוותרו על חלק ניכר מהתחנות שבבעלותן, "שוק הדלק בארץ הוא לא מה שהיה פעם. הרווחיות של החברות ירדה בגלל התגברות התחרות. המגמה בעולם היא לאשר מיזוגים בין חברות דלק, בכפוף לוויתור על חלק מהתחנות. לכן, יש לבחון את הנושא". גורמים בממשלה המתנגדים למיזוג אמרו מנגד, כי "המיזוג הוא צעד לאחור. הוא עשוי אולי להגביר את התחרות בשוק המוסדי,אבל ספק אם הוא יביא להוזלת מחירי הדלק לצרכנים". החברות דלק וסונול החלו באחרונה לנהל מגעים ראשוניים לקראת מיזוג, על רקע הירידה ברווחיות בשוק הדלק. דלק נמצאת בבעלות יצחק תשובה. סונול הינה בבעלות גרנית הכרמל.
|
 |
 |
 |
 |
|
|