ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
בעקבות השביתות בנמלים - צים יוצאת מנמל חיפה
תעביר את מרכז הפעילות שלה למדינה אחרת באגן הים התיכון, ככל הנראה לאיטליה. מרחיבה את צי האניות ב- 12 נוספות. הרוויחה 58 מיליון דולר ברבעון השני
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
18/8/2004 11:30
חברת צים, שבשליטת האחים עופר, נכנעת ללחץ הלקוחות ולעובדי הנמלים בישראל. החברה הודיעה היום במסיבת עיתונאים כי היא צפויה להעביר את מרכז הפעילות שיש לה היום בנמל חיפה, לנמל אחר בים התיכון. ככל הנראה לאיטליה. החברה החליטה על המהלך גם בשל העיכובים שנגרמים כתוצאה מהרגישות הבטחונית בישראל.
 
החברה תמשך לעבוד בנמל חיפה בפריקת סחורות המיועדות לישראל, אבל את הפעילות לאירופה, היא לא תעביר דרך הנמל.
 
צים דיווחה על התכנית בעת פרסום התוצאות הכספיות לרבעון השני, בהן רשמה גידול חד ברווח הנקי לרמה של 58.8 מיליון דולר, לעומת 3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודמת. הכנסות החברה הסתכמו ב- 588.6 מיליון דולר ברבעון, לעומת 499.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.
 
העליה ברווח הנקי נובעת בעיקר משני אירועים חד פעמיים - רווח הון של 22 מיליון דולר ממכירת אניות, ורווח של 16.8 מיליון דולר מהפחתת מס חברות.
 
נכון להיום לצים – חברת ההובלה הימית של ישראל - מפעילה חמישה מרכזים כאלו, שאחד מהם נמצא בנמל חיפה. אולם לאור השביתות והמחדלים האחרונים של עובדי הנמלים, בינהם הפרות של צווי בית הדין לעבודה, ובצל המחיר הכבד שמשלמים לקוחות החברה בשל עיכובים בפריקת אניות ובטיפול בסחורות, החליטה הנהלת החברה להעביר את המרכז לנמל אחר.
 
ההחלטה נובעת בין היתר מלחץ של לקוחות החברה שאינם מבינים מדוע ממשיכה צים להפעיל את המרכז מנמל חיפה. "קשה לנו להסביר לקוחות שלנו מדוע אנחנו מחויבים לעבור דווקא דרך נמל חיפה" אומר מנכ"ל צים, ד"ר יורם זבה.
 
"אנחנו לא לוקחים את ההחלטה בלב קל. ברגע שיהיה הסכם חתום, נעדיף לעבוד בחיפה. כרגע אנחנו נמצאים כל הזמן במבחן בקרב הלקוחות שלנו".
 
בד בבד הודיעה צים כי היא מרחיבה את צי האניות שלה. החברה צפויה לאשר במועצת המנהלים הזמנה של 12 אניות חדשות, שמכילות 4250 מכולות כל אחת, ושמאופיינות במהירות שיוט גבוה יותר, מה שיאפשר שימוש תדיר יותר בקווים. בקרוב תקבל החברה 15 אניות נוספות, מהזמנה קודמת.
לצים צי אניות של 92 אניות, בהן היא מובילה כ- 270 אלף מכולות - 2.1% מכלל ההובלה הימית בעולם.
 
מעבר לכך מרחיבה החברה את פעילותה ומקימה חברות בנות שיעסקו במתן שירותים נלווים בספנות. מדובר בשירותי טרמינל, תובלה יבשתית, בתי חרושת לייצור מכולות, טיפול שוטף במכולות וכדומה. לדברי החברה, 70% מעלויות הייבוא והיצוא נובעים משירותים נלווים, ולא מספנות. השירות האמור יינתן לכל חברה שתתענין, ללא קשר להיותה לקוחה של צים.
 
"אנו מקווים שהתכנית תאושר ע"י המוסדות המוסמכים של החברה, כולל ה"חברה לישראל". שני מרכיבי האסטרטגיה הנ"ל מהווים תכנית עם אתגר רציני ביותר. הם לבד אמורים, אם יתממשו, להגדיל את מחזור החברה למעל 3.5 מיליארד דולר תוך כחמש שנים." אומר זבה.
 
לדבריו, התוספת למכירות של פעילות השירותים הנלווים תעמוד על 25%.

כמו כן צויין בחברה כי היא עוסקת בגיוס מקורות הדרושים לתכניות הצטיידות ופיתוח ועומדות בפניה מספר אופציות למימון: עיסקאות מכירה וחכירת חזרה של אניות, גיוס כסף באג"ח, גיוס ממקורות בנקאים ובשלב מאוחר יותר, כאשר מבנה ההון והערכות החברה יאפשרו זאת, הנפקה.

חברת צים נשלטת כיום על ידי החברה לישראל, שהשלימה את רכישת 50% הנותרים לפני כחמישה חודשים, וכעת היא מחזיקה ב- 100% מהחברה.





תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...