 |
הרווח הנקי של התעשייה האווירית במחצית הראשונה של שנת 2004 הגיע ל-19 מיליון דולר, לעומת 9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 111%. הישג נאה זה נעשה, כאשר מכירות החברה במחצית הראשונה של 2004 הסתכמו ב-1.034 מיליארד דולר, לעומת 904 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 14%. כתוצאה מכך הגיע צבר ההזמנות של התעשייה האווירית בסוף המחצית הראשונה של שנת 2004 לסכום העצום של 5.5 מיליארד דולר, לעומת 4.5 מיליארד דולר בסוף יוני 2003. גם הרווח הנקי (לפני מס) של אלתא, חברת בת של התעשייה האווירית, במחצית הראשונה של 2004 הגיע ל-15 מיליון דולר, לעומת 13 מיליון דולר במחצית המקבילה של שנת 2003, עליה של 15%. מכירות אלתא הגיעו במחצית הראשונה של 2004 ל-262 מיליון דולר, לעומת 237 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 11%. צבר ההזמנות של אלתא, החברה הבת של התעשייה האווירית, הגיע בסוף המחצית הראשונה של 2004 על 2.2 מיליארד דולר. בסקירתו בפני חברי הדירקטוריון אמר מנכ"ל התע"א, משה קרת, כי: "במחצית הראשונה של שנת 2004 חזרה התעשייה האווירית למסלול של צמיחה. צבר ההזמנות המרשים של החברה וכן הזמנות נוספות בהיקפים ניכרים שהחברה עומדת לקבל מבטיחים שצמיחה זו תימשך גם בשנים הקרובות. תהליך הצמיחה הנוכחי מתאפיין בכך שהוא ניזון מהתרחבות עסקית בחלק גדול ממגוון מגזרי הפעילות של החברה, כגון מטוסי התראה ומל"טים (מטוסים ללא טייס) בתחום הצבאי והסבות של מטוסי נוסעים למטען וכן ייצור מטוסי מנהלים בתחום האזרחי". עוד הוסיף ואמר קרת כי: "הישגי החברה בולטים במיוחד על רקע הקיצוצים הנמשכים בתקציב הביטחון הישראלי. קיצוצים אלה מגבירים את התחרות החריפה בין התעשיות הביטחוניות השונות על העוגה המצטמקת של תקציב הביטחון המקומי ועל הזדמנויות יצוא שנגזרות לעיתים מהפעלה ראשונה של מערכות חדשות מתוצרת התעשייה המקומית ע"י צה"ל". הסמנכ"ל לכספים בתע"א, ד"ר אברהם קנובל, אמר כי: "התע"א מתחילה את תהליך הצמיחה המחודש, שראשיתו ניכרת במחצית הראשונה של שנת, 2004 במצב פיננסי איתן. בידי החברה ישנם היום האמצעים הנדרשים בכדי לתמוך בתהליך הצמיחה,בין היתר, ע"י השקעות ברכישה של חברות אחרות או בשיתופי פעולה עמן. ההיקף של השקעות אלה עשוי לגדול בעתיד ככל שיימצאו ההזדמנויות לבצען בדרך שמשתלבת באסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה, תוך הבטחת התשואה הנדרשת".
|
 |
 |
 |
 |
|
|