ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
עד שנת 2006: מחירי הרכב יירדו בכ-10%
איתן רוב, מנכ"ל אגף המסים באוצר, אמר אתמול לועדת הכלכלה: לקראת תקציב 2006 נבחן את האפשרות להפחית את מס הקניה על רכבים חדשים. כיום, מס הקנייה המוטל על רכב פרטי מגיע ל-95% ממחירו
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יהודה גולן
4/8/2004 8:02
חדשות טובות לנהגים בישראל: בתוך שנתיים יירדו מחירי המכוניות החדשות בשיעור של כ-10%, הודות להקטנת מסי הקנייה. כמו כן מתוכננת פתיחת השוק ליבואנים חדשים, נוסף על יבואני הרכב הגדולים הפועלים כיום בשוק.
 
אתמול דנה ועדת הכלכלה בכנסת בפתיחת שוק הרכב לתחרות. איתן רוב, מנכ"ל אגף המסים באוצר, אמר בישיבה כי "נטל המסים על רכבים בישראל גבוה. צריך להפחית את המס. לצערנו, בתקציב 2005 לא תתאפשר הפחתת מכסים, אולם לקראת תקציב 2006 אנו נבחן את האפשרות להפחית את המסים על הרכבים החדשים".
 
רוב הדגיש כי זהו חלק ממהלך כולל, שמטרתו להגביר את התחרותיות בענף הרכב. רוב אמר בוועדה, כי הכנסת יבואנים נוספים תתרום להפחתת מחירים והקטנת נטל מסי הקנייה, ותוביל לירידה של עד 8% במחירי הרכב. זהו הנתון הרשמי, אולם מקור בכיר באוצר העריך כי הפחתת מסי הקנייה תגרום למעשה לירידת מחירים בשיעור של עד 10%.
 
כיום מס הקנייה המוטל על רכב פרטי מגיע ל-95% ממחירו. יבואני הרכב מתנגדים כמובן לרפורמה. צבי פולק, מנכ"ל חברת צ'מפיון מוטורס אמר: "אנחנו תומכים בפתיחת היבוא, אולם בתנאי שכל היבואנים יחויבו לתת אחריות לצרכן שתאפשר מתן שירות. הרפורמה תפגע לנו בכיס, אך אינני יודע בכמה".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...