 |
חברת סלטי שמיר רשמה גידול של כ-120% בהיקף היצוא שלה לחו"ל ברבעון השני ביחס לרבעון הראשון, וזאת משום שסלטי שמיר סגרו מספר עסקאות הפצה שבאו לידי ביטוי ברבעון האחרון. עיקר הייצוא של סלטי שמיר הוא למדינות אירופה וצפון אמריקה. החברה מייצאת לחו"ל מגוון של מוצרים, כאשר את עיקר נפח הייצוא תופסים סלטי החומוס והחצילים המיועדים לא רק לשוק הכשר אלא גם לשוק הרחב. היקף המכירות השנתי בחו"ל עומד על כ-2.5 מליון שקל במחצית הראשונה של 2004, לעומת כ-1.1 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה נמסר, כי תחום הייצוא נמצא במגמת גידול מתמיד החל מינואר 2004. נושא הייצוא קיבל לאחרונה תנופה בפעילות החברה בראשות הבעלים החדשים - עצמון ראש ומשה גורביץ', והמנכ"ל איצ'ה לידור. עצמון ראש, מנכ"ל משותף בסלטי שמיר אמר כי "התשואות על הייצוא הן גבוהות, למרות הלוגיסטיקה הרבה המתחייבת בייצוא סלטים מקוררים לחו"ל. זאת, בזכות מחירי חו"ל והיתרון של אפס החזרות". המדינות הבולטות במיוחד בייצוא של סלטי שמיר הן: קנדה, שם תופסים המוצרים שטח נכבד ממדפי הרשתות המייבאות את מוצרי החברה, וצרפת – בה נמצאת הקהילה היהודית הגדולה באירופה וברוסיה זוכה החומוס לפופולריות גבוהה. חברת סלטי שמיר שוקדת בימים אלו על הרחבת היצוא למדינות נוספות והעמקת אחיזתה במדינות הייצוא הקיימות. מלבד קנדה, ארה"ב וצרפת, החברה מייצאת את מוצריה גם לאנגליה, סקוטלנד, בלגיה, רוסיה והוואי, ובקרוב מתוכנן ייצוא לתורכיה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|