ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
כבה מעצמו
מה יכול לגרום לתופעה המסוכנת של מנוע הכבה ללא התראה מוקדמת
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
גיל מלמד
29/7/2004 9:00
לאינג' מיכאל מרטון מתל-אביב יש בעיה לא נעימה, אפילו מסוכנת: מדי פעם, ללא התראה מוקדמת, המנוע כבה, וכאשר מנסים להניעו הוא מתחיל לפעול, אולם לאחר מספר שניות כבה שוב. לאחר עמידה של כ-20 דקות ניתן להניע את המכונית מחדש ולנסוע כאילו לא היתה כל בעיה. "האם ייתכן שהמכונית מתחממת", שואל מרטון, "והחימום גורם לכך?" בסבירות רבה התשובה שלילית.
 
מה שהרבה יותר הגיוני, גם במכוניות ותיקות יותר אך גם בחדשות, הוא שנוצרה סתימת דלק או סתימה בנשם כלשהו, שמונעת מן הדלק לעבור באופן סדיר, או שקיימת תקלה במשאבת הדלק. כאשר נבנה תת-לחץ במערכת, היא לא מסוגלת לספק את כמות הדלק הדרושה, ואז המנוע כבה. רק כאשר תת-הלחץ משתחרר, למשל כאשר המנוע אינו מונע, ניתן לשוב ולהניע את המכונית כרגיל - עד לפעם הבאה. אבל זאת הבשורה הטובה.
 
הבשורה הרעה היא שתופעה כזאת יכולה לנבוע גם ממגוון סיבות נוספות, שקשורות למערכת הדלק או למערכת החשמל. מהנדס הרכב דוד נמרי מהמר על בעיה של מגע רופף, שנגרמת כאשר המכונית מתחממת ונעלמת עם ההתקררות, ואז מדובר במצב מתסכל, מפני שלא קל לאתר את מקום הקצר המזדמן. "הלחמה 'משוגעת' במחשב ניהול המנוע או במחשב הזרקת הדלק יכולה לגרום תקלה כזאת", אומר נמרי.
 
תחילת הפתרון היא לאתר באיזו מערכת מדובר. כדי לשלול או לאשר תקלה במערכת הדלק, אין מנוס מלנסוע עם מד לחץ דלק שיותקן במכונית במוסך, וכאשר התקלה מתרחשת יש לבדוק את קריאת מד הלחץ. תקלת חשמל, כמו מגע רופף, אפשר לפעמים לאתר באמצעות מערכת הדיאגנוסטיקה (במכוניות חדשות יחסית), אבל לא בהכרח. יכול מאוד להיות שלא תתקבל התראה דיאגנוסטית, ואז אין מנוס מלעבור על כל החוטים והרכיבים במערכת החשמל.
 
gilmel @maariv.co.il
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...