ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
מתרחבות בקצב
התחרות הגיעה לבשר: הריבוע הכחול תפעיל עוד 40 קצביות וקלאבמרקט בשת"פ עם אל גאוצ'ו
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יעל גרוס
28/7/2004 8:12
אנחנו כותבים כאן הרבה על רכישת מזון, וזה לא מקרי. כולנו קונים אוכל, כולנו מדברים על אוכל, ומהרגע שתתחילו לקרוא את הכתבה ועד סופה - ירשמו הקופות עוד עשרות אלפי פעולות של רכישת לחם, חלב, בשר או ממתקים.
 
היות שבשנתיים האחרונות חלה ירידה בהיקף הרכישות ברשתות הגדולות, לעומת עלייה בצריכה ברשתות הפרטיות, הוחלט ברשתות הגדולות (הריבוע הכחול, שופרסל, קלאבמרקט) לשנס מותניים. כך למשל, החליטה הריבוע הכחול לחזק את תחום הבשר ברשת, לנוכח העובדה שמרבית הצרכנים קונים בשר בקצביות מתמחות, ולא ברשתות המזון.
 
בימים אלה היא מקימה 40 קצביות נוספות בסניפי הרשת השכונתית שלה: סופר סנטר. לדברי גיל אונגר, מנכ"ל הריבוע הכחול, "ההחלטה התקבלה בעקבות שורת סקרים שנערכו באחרונה, אשר הצביעו על כך שמחלקות השירות למוצרים טריים (בשר, גבינות, מעדניה ומאפית) הן גורמי המשיכה העיקריים של הקונים בחנויות
השכונתיות, ומניבות את הפדיון הגבוה ביותר".
 
מדובר בהרחבה של הקצביות ברשת: הוספת 40 קצביות על ה-30 הקיימות היום ב-70 הסניפים (כך שבתום המהלך, תפעל בכל סניף קצביה). בקלאבמרקט החלו כבר לפני תקופה במהלך דומה של הפיכת מחלקת הבשר למתמחה, בין השאר באמצעות שיתוף פעולה עם קבוצת נטו-המספקת בשר באמצעות המותג "טיבון ויל", ובעלת השליטה ברשת המסעדות הארגנטיניות אל גאוצ'ו.
 
כיום קיימים בקלאבמרקט, שלושה סניפים-בנים של אל גאוצ'ו, ועד סוף השנה יפעלו שניים נוספים. לדברי גרשון וייסמן, סמנכ"ל הסחר של הרשת, "מרבית האנשים שואלים אם הבשר הוא כמו במסעדה". במקביל מפעילה קלאבמרקט 9 פינות של מותג הבשר "בלדי", וביתר הסניפים קיימים קצבים של הרשת. "יש חשיבות רבה לקצבים מומחים" אומר וייסמן, "לכן יש לנו גם שירות של קבלת בשר בהזמנה מראש". ברשת שופרסל בוחנים גם הם שיפוץ מאסיבי בתחום הבשר.
הבעיה: השירות
לדברי אל גאוצ'ו, הרשת מנהלת מגעים גם עם גורמים נוספים, והיא מתכוונת לפעול ב-10 סניפים ברחבי הארץ. חברת תנובה עומדת גם היא להיכנס לתחום הבשר הטרי, אולם לא ברור עדיין אם באמצעות קצביות ממותגות, או בקצביות הרגילות של הרשתות.
 
למרבה האירוניה נוכח ההשקעה הגדולה, אחד הסעיפים המקוצצים ביותר ברשתות הוא אנשי השירות בסניפים. קרוב לוודאי שאתם מכירים את זה: כדי לקנות גבינה, אתם נאלצים להמתין לעובד ממחלקת הנקניקים, שאליה הגיע מפינת המאפה. כשיש לו כמה דקות פנויות, הוא גם מסדר סחורה. התחושה שיוצר עובד אחד לא מתמחה, העובר מנקודה אחת לאחרת בסניף, מנוגדת כל-כך למסר שמבקשות הרשתות להעביר. השוו את השירות בסניף למעדניה פרטית למשל, שם יציעו לכם המוכרים טעימות של מוצרים, או יספרו על הגבינות השונות. ובקצביה פרטית טובה, תקבלו טיפים לגבי הכנת הבשר, הסברים על החלקים השונים והמלצות.
 
בשנים האחרונות נעשו הרבה מאוד נסיונות לשוות לסניפים השכונתיים אותה איכות שכונתית שנמצאת בחנות ירקות טובה, חנות בשר טובה או מינימרקט. עד כה, הנסיונות האלה לא עלו יפה, אבל מעניין יהיה לעקוב אחריהם לאורך זמן.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...