ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
מקאן אריקסון מפצל את הטיפול בפרסום לאינטרנט
בכירים בענף: "ההפרדה בין הקריאייטיב למדיה היא מהלך שגוי"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
מיטל זדה
14/7/2004 13:48
משרד הפרסום מקאן אריקסון החליט על הקמת חטיבה חדשה לתכנון ורכש מדיה  באינטרנט. החטיבה – יוניברסל דיגיטל – תפעל תחת מקאן יוניברסל - חברת תכנון ורכישת המדיה של המשרד.
 
יצוין כי MRM, חברת האינטרנט של מקאן, ריכזה עד כה את שני התחומים – קריאייטיב ומדיה. סמנכ"ל MRM , אלון מוליאן, מסביר כי מדובר במהלך הנובע מגידול בשוק הפרסום באינטרנט. "אני מעריך כי בעקבות הקמת החטיבה, תגדל ההשקעה בתקציבים המופנים לאינטרנט, כמו גם בתקציבים חדשים שיתקבלו."
 
מק'אן הוא המשרד הראשון בארץ, שהחליט לעשות את ההפרדה בין הטיפול בקריאייטיב לבין רכישת המדיה, בתחום האינטרנט, אך בענף לא ממש מתרשמים. "זהו מהלך שגוי הנובע מחוסר הבנה של המדיום האינטרנטי ", אומר ל-nrg מנכ"ל חברת אינטראקטיב מובילה. "בתחום האינטרנט, שלא כמו בטלוויזיה, הקריאייטיב והמדיה אינם ניתנים להפרדה". לדבריו, ברגע שיווצר הניתוק, תוכל MRM לספק ללקוחות רק קמפיינים סטנדרטיים, כי לא יהיה באפשרותה לנהל מו"מ מורכב.
 
גורם בכיר אחר בענף, סבור כי ההפרדה נעשתה משיקולי פוליטיקה פנימית מצד מקאן יוניברסל. "חברת המדיה של מקאן אמרה, אנחנו חברת המדיה, אז אנחנו נקנה גם את המדיה עבור MRM". לדבריו המהלך מנוגד למגמה העולמית של  החזרת רכישת המדיה לתחום האינטראקטיב עצמו.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...