 |
/images/archive/gallery/103/889.jpg השר מאיר שטרית בעימות קודם עם ההסתדרות
צילום: פלאש 90  |
|
"אמשיך בקידום הרפורמה בנמלים - נשיג רפורמה בכל דרך" |
|
שר התחבורה החדש, מאיר שטרית: אקדיש את זמני בעיקר לקידום תשתיות ובמאבק בתאונות הדרכים |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
יוסי גרינשטיין 5/7/2004 14:16 |
|
|
|
|
 |
שר התחבורה החדש, מאיר שטרית, מתכוון לקדם את הרפורמה בנמלים. "אמשיך בקידום הרפורמה לתחרות בנמלים בתפקידי החדש. אני קורא לעובדים לוותר על נשק השביתה ולהמשיך ולדון איתנו. אנו נשיג רפורמה בכל דרך אפשרית, גם בחקיקה אבל עדיף לעשות הכל בהסכמה עם העובדים. ולכן אני קורא לעובדים לשבת איתנו לשולחן ולא להשבית את הנמלים. השביתה בנמלים תגרום נזק חמור לכלכלה ולתעשיה ואסור לנקוט בצעד כה חמור". אמר שטרית בטקס הפרידה שלו ממשרד האוצר. זו התבטאות ראשונה של שטרית כשר התחבורה על הרפורמה בנמלים. שטרית החליט להקדיש את כל זמנו לטיפול בנושאי תחבורה , ובעיקר קידום תשתיות ומאבק בתאונות הדרכים והמשך הרפורמה בנמלים. "אפשר בהחלט להגיע להסכמה ולבצע את הרפורמה בהסכמה ולהגיע להבנה מלאה בין הצדדיים. אני נחוש בדעתי לתרום ככל יכולתי להוציא הרפורמה לדרך. המדינה תצא נשכרת מהרפורמה שתביא תועלת גם לאזרחים". נציין כי שטרית וקליין ידידים טובים וכי שטרית תמך בכל הצעדים של קליין בתחום מדיניות הריבית. שטרית אמר כי "עשינו שינוי דרמטי במשק. חלשים חשבו שאנו אנשים רעים שרוצים לפגוע בהם. זהו שקר ללא ידיים ורגליים. להיפך - אותי מניע גורל החלשים והדרך להוציא אנשים מעוני איננה בחלוקת קצבאות אלא בצמיחה ובעבודה. אני תומך במס הכנסה שלילי וגם ביבי בודק צעד כזה. זו הדרך הנכונה שאדם יעבוד ויפרנס עצמו בכבוד", אמר שטרית. "עבדתי צמוד עם נתניהו בעמדות והשקפות זהות. אני אולי קצת יותר עצבני אבל אנו שותפים לדרך כלכלית אחת", סיכם שטרית את התקופה באוצר. שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר לנגיד דוד קליין שנכח בטקס כי "אני אפתיע אתכם, אבל אני דווקא מאד מסכים להמלצות שלך לצמצום ממדי העוני בישראל. לידיעת הכתבים הסקרנים - קליין ואני נמצאים כעת בדיון ועשינו הפסקה כדי להשתתף בטקס של שטרית". לגבי השר שטרית הוסיף נתניהו: "מאיר היה שותף מלא למדיניות שלנו ותרם רבות. קצבאות אינן הפתרון למצוקה ולעוני - עבודה וחינוך הוא המפתח הנכון. מעבר מקצבאות לעבודה הוא המפתח ליציאה ממעגל העוני לשגשוג כללי. מאיר הוא רגיש, ישיר ובוטה ולא דיפלומטי שאומר הכל בפנים וזה דווקא טוב מאד. הוא עוסק בתשתיות מאז גיל 24 והוא הולך להניע את כל התשתית ובעיקר התחבורה".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|