ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
מי זוכר אותך עכשיו
באופן שיטתי כמעט, ובהתאם לחשד של הרבה מנויים ותיקים, ספקיות התקשורת מעדיפות להשקיע בלקוחות שבדרך
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יעל גרוס
30/6/2004 8:49
נעים להיות מבוקשים ומחוזרים. אפילו נעים מאוד. אלא שבאיזשהו שלב, כשהזוגיות מתבססת, החיזור מתמתן, שלא לומר מתפוגג. לא. לא הגעתם לפינה על זוגיות ויחסים. אתם עדיין במדור הצרכנות, ועל הפרק: יחסינו
עם החברות המסחריות.
 
בדיקה קצרה מגלה שהחברות המסחריות, במיוחד אלה המתבססות על מנויים, נדיבות מאוד כשמדובר במצטרפים חדשים, אבל כשהדבר נוגע לשימור לקוחות - זו כבר אופרה אחרת.
ארבע תוכניות
קחו למשל את קווי זהב 012. בחיבור רגיל לאינטרנט, אין הבדל בין התנאים המוצעים ללקוחות חדשים לאלה המוצעים ללקוחות קיימים (כולם משלמים 35 שקל בחודש), אבל בחיבור לאינטרנט מהיר יש הרבה יותר מבצעים שמיטיבים עם לקוחות חדשים. כך, מצטרף חדש ישלם עבור הגלישה באינטרנט 39 שקל בחודש למשך חצי שנה ו-79 שקל אחר כך, ויקבל 22 דקות שיחה חינם לחו"ל.
 
הרוכשים אינטרנט בפס רחב, ב-39 שקל בחודש, יקבלו זיכוי חודשי של 20 שקל ומעלה על שיחות טלפון לחו"ל (המבצע כרוך בהתחייבות לחצי שנה). לעומת זאת, משתמש קיים שיבחר לעבור למסלול המהיר ישלם 49 שקל ל-3 חודשים, ואחר כך 79 שקל (עם התחייבות לשנה). אצל המתחרה ברק, יש לציין, לא מצאנו הבדלים מהותיים בין מצטרפים חדשים למנויים קיימים.
 
גם בחברת הכבלים הוט הלקוחות הוותיקים מקופחים יחסית לעומת החדשים. כך למשל, המבצע היחיד שמפורסם באתר האינטרנט של החברה פונה אל מצטרפים חדשים, ומציע להם תשלום של 176.5 שקל בחודש (מחירה של חבילת בסיס) למשך שנה, תמורת חבילת בסיס וחבילת 4U (המאפשרת לבחור 4 מבין החבילות הקיימות: סרטים, גברים, ספורט, ילדים, צעירים, בידור ופנאי, ורוסית).
 
לקוחות קיימים שיבקשו לשדרג את חבילת הבסיס, לעומת זאת, יוכלו לעשות זאת תמורת 209 שקל (לחבילת בסיס, חבילת סרטים ו-50% הנחה על כל ערוץ נוסף) או ב-218.5 שקל לחבילת בסיס, חבילת סרטים וחבילה נוספת). למצטרפים חדשים, אגב, יעלה אותו צירוף בדיוק 196 שקל, ובמקביל יוצעו להם מסלולים הכוללים הנחה בחיבור לאינטרנט. חברת הלווין יס מציעה למצטרפים חדשים מסלול הכולל חבילת הבסיס, חבילת ילדים, חבילת סרטים ו-3 חבילות נוספות לבחירה למשך שנה, במחיר של 205 שקל בחודש.
 
המבצע כולל עד 3 ממירים דיגיטליים. מסלול אחר מציע אותם תנאים - חבילת בסיס, חבילת ילדים, חבילת סרטים ו-3 חבילות לבחירה - כולל תשתית אינטרנט ADSL למשך שנה, במחיר של 205 שקל לחודש. לעומת זאת, לקוחות קיימים ישלמו על חבילת בסיס, חבילת ילדים, חבילת סרטים ו-3 חבילות לבחירה 219 שקל בשנה הראשונה, ו-229 שקל בשנה השנייה. המבצע השני שמוצע ללקוחות קיימים הוא מבצע כולל, ומציע חבילת בסיס, וחבילות סרטים, ספורט, בידור, מדע וטבע, עסקים, ילדים, חוויה רוסית, צעירים ומוסיקה, ערוץ בייבי, תכלת ומיוזיק סלקט, במחיר של 249 שקל בשנה הראשונה ו-269 שקל בשנה השנייה, כולל עד 6 ממירים. מנויים קיימים יוכלו לבחור גם בחבילת בסיס, חבילת סרטים וחבילה לבחירה במחיר של 209 שקל למשך שנה, כולל 2 ממירים (לעומת 205 שקל ל-5 חבילות למנויים חדשים).
 
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...