ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
אילון זרמון נגד ועדת האתיקה בפרסומות של הרשות השנייה
במכתב ששיגר הפרסומאי לאחר התכנסות חברי הוועדה הוא טוען כי לא ניתנה לו "הזכות להשמיע דעות הצורמות לאוזניים והצובטות את הלב"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
מיטל זדה
24/6/2004 8:14
ועדת האתיקה בפרסומות של הרשות השנייה התכנסה אתמול (רביעי), בהשתתפות פרסומאים ומפרסמים, על-מנת לדון במחלוקות הקיימות בין הרשות לבין יוצרי הפרסומות.

כזכור בחודשים האחרונים נפסלו לשידור או צונזרו מספר פרסומות, בין השאר של פוקס, בהשתתפות יעל בר זוהר ויהודה לוי ושל סקצ'רס, בהשתתפות אגם רודברג.
 
בין חברי הצוות שנפגשו היו הפרופסורים אסא כשר, דפנה למיש, זאב סגל וכן דוד טמיר. מטרת ההתכנסות הייתה ליצור מדריך אתיקה בפרסומות, שישמש את כלל העוסקים בענף. איילון זרמון, מבעלי משרד הפרסום
זרמון גולדמן, שהופיע בפני הוועדה, שיגר אמש מכתב חריף לרשות השנייה בתגובה ל"התנהגותם המבישה" של חברי הפאנל אליו ואל הסוגיה כולה.
 
זרמון טוען כי חברי הוועדה אינם קשובים לדעות המנוגדות לתפיסת עולמם וכיוון את דבריו בעיקר לפרופסורים כשר וסגל. לגבי יתר הנוכחים טען זרמון כי הם "הפגינו התנהגות פטרונית, חסרת כבוד, בלתי מנומסת" וכלפי סגל כתב, כי הוא חושש שהפרופסור "יסבור בעתיד בזמן שהוא מייגע את מוחו בשאלת האתיקה כי נשיקות, אהבה, מיניות ושובבות נעורים גם הם כולם כאחד 'מיותרים'".
 
הפרסומאי טען כי בדיון לא ניתנה לו "הזכות להשמיע דעות הצורמות לאוזניים והצובטות את הלב" של מומחי האתיקה.

דוברת הרשות השנייה מסרה בתגובה כי: "הוועדה נפגשה אתמול עם מספר משרדי פרסום ומפרסמים וקיימה דו שיח מקיף בנושאים שעל הפרק בתחום האתיקה. חברי הוועדה העלו סוגיות שיצריכו הבהרה ופירוט, חלק מהנושאים הם שנויים במחלוקת ונמצאים במרכז הוויכוח הציבורי בעניין אופיין של הפרסומות בערוצים המרכזיים. בדיונים הוצגו מספר דעות שונות לגבי העניין. חבל שמר זרמון בוחר להתייחס לשאלות הנוקבות ולהתייחסויות הלגיטימיות של חברי הוועדה באופן אישי. בוודאי שלא הייתה כוונה לפגוע אלא להתייחס עניינית לנושאים השונים שמר זרמון העלה. הוועדה מתכוונת להמשיך בשיח עם הגורמים השונים בשוק הפרסום במטרה להגיע להבנות כוללות".
 
אל הישיבה הבאה של ועדת האתיקה לא יזומנו גורמים חיצוניים.

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...