 |
התמתנות בסימני ההתאוששות הכלכלית. בחודשים מרץ-מאי נרשמה ירידה של 1.2% בחישוב שנתי בסך מכירות רשתות השיווק של 1.2%. זאת, לאחר עלייה של 2.5% בחודשים ינואר-פברואר 2004, ועלייה של 7.1% ברבע הרביעי (אוקטובר-דצמבר) של 2003, כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי הנתונים, המנוכים מהשפעות עונתיות (כגון חגים), המשיכה הירידה במכירות המזון ברשתות השיווק שירדו ב-2.4% נוספים בחודשים מרץ-מאי, לאחר ירידה של כ-3% בחודשים ינואר-פברואר וירידה של 2% ברבע הרביעי של שנת 2003. על פי נתוני הלמ"ס עלו המכירות ברשתות השיווק בתשעת החודשים שבין יוני 2003 לפברואר 2004. אולם לאחר מכן התחדשה מגמת הירידה במכירות ובחודשים מרץ-מאי ניכרת ירידה של 0.1% לחודש במכירות הרשתות. הנתונים בולטים בעיקר על רקע הקניות לפסח שנערכו השנ הבעיקר בחודש מרץ, בו עלו מכירות הרשתות בכ-26% (נתונים מקוריים). אולם, בנטרול השפעת חג הפבח ניכרת עלייה של כ-0.9% בלבד בחודש מרץ וירידה של כאחוז במכירות בחודשיים שלאחר מכן. כמו כן, על פי נתוני המגמה חלה בשלושת החודשים האחרונים ירידה של 0.6% במכירת המזון ברשתות השיווק.
שלשום פירסמה הלמ"ס על התמתנות בגידול בפידיון ענפי המסחר והשירותים בשליש הראשון של השנה לסך 9.4% לעומת 12.2% ברבע האחרון של 2003. באותה הודעה מסרה הלמ"ס כי בענף המכירות הקמעוניות (שרשתות השיווק מהוות כחצי מהן), עלו בכ-7% בשליש הראשון (ינואר-אפריל).
|
 |
 |
 |
 |
|
|