ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
ירידה של 1.2% במכירות רשתות השיווק
הלמ"ס: על פי נתוני המגמה ירדו המכירות ברשתות השיווק בחודשים מרץ-מאי 2004. ב-3 החודשים האחרונים חלה ירידה של 0.6% במכירת המזון
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
שמוליק שלח
22/6/2004 12:12
התמתנות בסימני ההתאוששות הכלכלית. בחודשים מרץ-מאי נרשמה ירידה של 1.2% בחישוב שנתי בסך מכירות רשתות השיווק של 1.2%. זאת, לאחר עלייה של 2.5% בחודשים ינואר-פברואר 2004, ועלייה של 7.1% ברבע הרביעי (אוקטובר-דצמבר) של 2003, כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
 
על פי הנתונים, המנוכים מהשפעות עונתיות (כגון חגים), המשיכה הירידה במכירות המזון ברשתות השיווק שירדו ב-2.4% נוספים בחודשים מרץ-מאי, לאחר ירידה של כ-3% בחודשים ינואר-פברואר וירידה של 2% ברבע הרביעי של שנת 2003.  
 
על פי נתוני הלמ"ס עלו המכירות ברשתות השיווק בתשעת החודשים שבין יוני 2003 לפברואר 2004. אולם לאחר מכן התחדשה מגמת הירידה במכירות ובחודשים מרץ-מאי ניכרת ירידה של 0.1% לחודש במכירות הרשתות. הנתונים בולטים בעיקר על רקע הקניות לפסח שנערכו השנ הבעיקר בחודש מרץ, בו עלו מכירות הרשתות בכ-26% (נתונים מקוריים). אולם, בנטרול השפעת חג הפבח ניכרת עלייה של כ-0.9% בלבד בחודש מרץ וירידה של כאחוז במכירות בחודשיים שלאחר מכן. כמו כן, על פי נתוני המגמה חלה בשלושת החודשים האחרונים ירידה של 0.6% במכירת המזון ברשתות השיווק.

שלשום פירסמה הלמ"ס על התמתנות בגידול בפידיון ענפי המסחר והשירותים בשליש הראשון של השנה לסך 9.4% לעומת 12.2% ברבע האחרון של 2003. באותה הודעה מסרה הלמ"ס כי בענף המכירות הקמעוניות (שרשתות השיווק מהוות כחצי מהן), עלו בכ-7% בשליש הראשון (ינואר-אפריל).


תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...