ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
קטן עלינו
סיור בחנויות וברשתות מגלה שבעוד שלנשים יש הרבה אפשרויות לבוש גם בלי דיאטה, הגברים בהחלט מקופחים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
נטע נתנאל
21/6/2004 8:44
השמנה היא מחלת העולם המערבי. כך מספרים לנו רפי גינת, מיקי חיימוביץ' ומירי בלקין - לשלושתם תוכנית טלוויזיה העוסקת בנושא ההשמנה. נשים מלאות וגם גברים שלא בורכו בגזרתו של דיוויד בקהאם רוצים להתלבש יפה ולהראות במיטבם. סקירה של החזית הנשית מגלה לא מעט אפשרויות לבעלות מידות גדולות בעוד שחזית הגברים המלאים נראית די עגומה.
 
"אם בעבר נשים מלאות לבשו בגדי גברים או בגדים רחבים מאוד שלא תאמו את מבנה גופן, הרי שבשנים האחרונות חלה תפנית", מעיד אבי מלכה, מנכ"ל חברת ML (מתאים לי). " אנחנו מעניקים חוויית קנייה לאישה האופנתית ממידה 42 ומעלה, בנוסף לאבזור משלים כמו נעליים, תכשיטים ותיקים".
 
הבסיס לכל במתאים לי הוא עיצוב מלתחה ליום יום, טרנדית או קלאסית (ג'ינסים, חולצות לייקרה). לאחר מכן ניתן לגוון בקו המתחלף כל שבוע בחנות ובקו מהודר ומחויט לערב. אסתי זקהיים וענת עצמון נבחרו לייצג את קו המידות הגדולות של אופנת עונות, המתמחה במידות ביניים (החל ממידה 42) ומידות גדולות. החידוש הקיץ הוא צבעוניות עזה. אבל גם הצבע הלבן, טוענים ברשת, מחמיא לנשים מלאות. בקולקציה מגוון עצום של פריטים ליום ולערב, והיא עוצבה בהשראת כוכבות הקולנוע של שנות ה-50, ובהשראת המראה האתני, הספורטיבי והרומנטי.
 
הרשת אישה אישה בנתה מלתחה לנשים מלאות שרוצות להרגיש טוב מסביב לשעון: מלתחה לשעות היום,פריטי לבוש טרנדיים וקו מעוצב ומוקפד. יש מערכות בשחור לבן בסגנון ג'קי קנדי ברוח שנות ה-50, בגדים עם תוספת של אבזמים, רצועות ולחצניות ברוח שנות ה-80, חולצות מלחים, בגדי הוואי צבעוניים וקו הלבשה תחתונה
ובגדי ספורט. מעצבת האופנה רעומה בנתה מלתחה ססגונית בגווני טורקיז ולבן, ורוד פוקסיה וירוק עז. לטענת המעצבת העיצוב הוא קלאסי בבסיסו, לנשים צעירות וצעירות ברוחן. בקולקציה: מכנסיים באורכים שונים עם שילובי משי וכותנה וחולצות (400-240 שקל ), חצאיות ושמלות (1,200-360 שקל ).
 
מי שהתעייפה מהמדידות תוכל ליהנות מקפה ועוגיות במרפסת של החנות עלמה בתל-אביב שבה מוצגים בגדי מעצבים ישראליים, עד מידה 46. קרן בנקר-כהן, בעלת עלמה, מדגישה את חשיבות הגזרות, בעיקר לנשים מלאות, ומקפידה למדוד בעצמה את הבגדים כדי לוודא שהכל יושב במקום. הקיץ, על פי חברת האופנה הישראלית ג'אמפ נראה בובתי מתמיד: צבעי גלידה קייציים מככבים במידות 50-38 ומציעים מראה רומנטי. בהשראת שנות ה-50 ניתן לראות שמלות סטרפלס ונקודות,בקו היומיומי תוכלו לפגוש בדיוקנה של מרלין דיטריך ואילו בגדי הערב מתאפיינים בנצנוצים ובדי שיפון (460-39 שקל ).
 
מותג הבית של רשת המשביר החדש לצרכן "קוקטר" פונה לנשים במידות 52-40. המוטו של האופנאי ירון מינקובסקי הוא: "כל אישה מלאה וגדולה יכולה להיות אופנתית וסקסית אם היא לובשת את הבגד המתאים". מהו הבגד המתאים? לשיטתו, חשוב להסיט את תשומת הלב למקומות הטובים יותר בגוף ולא להיכנע לטרנדים אופנתיים. מינקובסקי תופר בהזמנה לכל גודל, ובסטודיו שלו יש פריטים עד מידה 46. טווח מחירים: 9,000-6,800 שקל . לבסוף, אל תחמיצו את המבצע הקיצי: רשת חנויות מיס לגוט-אמיקה, המשווקת ביגוד קלאסי מחויט, פותחת את מבצעי סוף העונה עם 50% הנחה על כל מותגי החברה. הקולקציה מתאימה למידות 52-36.
מה עם הגברים
המעצבים הישראליים השכילו לייצר מלתחה מושלמת ומותאמת לנשים מלאות, אולם תעשיית האופנה המקומית לא ממצה את הפוטנציאל הגלום בהלבשת גברים מלאים. גורמים בעולם מוסרים, שלא לציטוט, על כוונה להיענות לאתגר, להרים את הכפפה ולהרחיב בקרוב את קונספט ההלבשה במידות גדולות גם לגברים.
 
שלוה בן-גל, מארגנת תצוגות אופנה, טוענת כי "הקו המוצע לנשים מתחשב במידות הגוף ומעצבים מתייחסים לנשים מלאות ממידה 44 ומעלה, אולם תחום הלבשת הגברים המלאים הוא מחדל שדורש שיפור. חנות אחת או שתיים אינן נחשבות, ומאלצות את הגברים שרוצים להיראות במיטבם לחפש פתרונות לבוש בחו"ל".
 
רותי יערי, מבית האופנה רובנס למידות גדולות, מסכימה ומסבירה: "תחום אופנת הגברים מטופל פחות מאשר אופנת הנשים,ומכאן גם הטיפול במידות גדולות לגברים. נשים הן צרכניות ראשונות של אופנה, ולכן הפנייה אליהן היא ראשונית. לדעתי, תעשיית האופנה מתייחסת בזלזול לגברים שמנים, כלומר אתה שמן - אז אתה לא רוצה או לא יודע להתלבש נכון". אופנת רובנס פונה לנשים עד מידה 62. מדובר בחשיבה כוללת המתייחסת לברכיים עבות, לכתפיים מלאות או שמוטות ולפרופורציות בעייתיות. בחנות גם תיקים ותכשיטים.
 
דורין פרנקפורט מעצבת גם לגברים במידות גדולות, ומציגה מגוון רחב של פריטים שמיועדים לאנשים שצריכים מחשבה נוספת בבחירת הבגד בשל ממדי הגוף. הקולקציה החדשה תואמת למידות 46-40 וכוללת חולצות גלאביה, מכנסי שרוך, ז'קטים מחויטים, חולצות ג' ינס ופשתן ועוד. הביגוד המתוחכם יותר גזור בחיתוכים גיאומטריים, נרכסים ונסגרים במעטפות. אופנת ביקל, המתאפיינת בעיצוב נוח ובגזרות רחבות תוך שילוב חומרים טבעיים כמו 100% כותנה הודית או 100% משי , השיקה העונה קולקציה לגברים כפיילוט ולנוכח ההצלחה, בשנה הבאה תורחב קולקציית הגברים והיא גם תצולם לקטלוג.
 
טווח המידות בביקל: 48-36 ( הבגדים נמכרים באירועי מכירה). ברשת זיפ מוצגת קולקציית גברים החל ממידה קטנה של 38 ועד XXL וגם XXXL. הביגוד כולל מכנסי כותנה צבעוניים, לצד קו מחויט וז' קטים תואמים, חולצות אריג וטריקו. קולקציית הקיץ של רשת פוקס מתאימה לנשים במידה XL ולגברים במידה גדולה יותר. רשת המשביר החדש לצרכן מציעה מגוון גדול של פריטים לנשים וגברים במידות גדולות. תחת המותג הספורטיבי דיאדורה ניתן למצוא מכנסיים, גופיות וחולצות עד מידה 8XL ( החל מ-109 שקל לגופייה). המותג הבלעדי של הרשת, "קציבה" מציע חולצות אריג קלאסיות עד מידה 5XL ( החל מ-139 שקל).
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...