ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
הטרנד הבריאותי הגיע למרגרינה
"שמן" מתכננת כניסה אגרסיבית עם מוצרים חדשים; "תנובה" ו"תלמה" מוכנות עם התשובות
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
אסנת כותן
21/6/2004 10:38
הקיץ הזה הוא הקיץ של השמנים. הם בפרונט, ואת מלחמתם בשומנים ינהלו עבורם מיטב הלוחמים: מירי בלקין לועסת החסה מכריזה בשבילם בעוז שאסור להכניס הביתה אויבים, מיקי חיימוביץ' זונחת את עמדתה כבטטת כורסה ויוצאת לשטח, ורפי גינת, הלוחם האמיץ, מפקיר את גופו לטובת המלחמה הזו, שבטלוויזיה רואים בה
הקיץ מהמוצדקות שבמלחמות ישראל.
 
אז זה הטרנד, ועם או בלי קשר להייפ הטלוויזיוני, נרתמות גם חברות המזון למלחמה בשומנים. בקיץ הזה מתרחב טרנד הבריאות והורדת השומן גם לתחומי המוצרים הפחות הבריאים - מוצרי השמנים. זה התחיל במיונז ויעבור בשבועות הקרובים גם למרגרינה. בשבוע שעבר הכריזה
אסם על מהפכה בתחום המיונז - השקתו של "מיונס", המכיל 9% שומן בלבד, לעומת 65% שומן במיונז רגיל ו-35%-25% שומן במיונז לייט.

ההשקה האסטרטגית הזו של אסם היא בעלת משמעות כפולה: ראשית, היא מסמנת את התפשטותו של טרנד הבריאות ואיכות החיים גם לתחום המוצרים הפחות בריאותיים. המשמעות השנייה היא התחממות הקרב בין ענקי המזון: אסם, שנכנסת באגרסיביות לתחום,
תלמה, השחקנית השליטה בקטגוריה, שצפויה להגיב באמצעות השקה של מיונז 14% שומן תחת שם המותג הבינלאומי של יוניליוור "הלמנס" ותנובה, באמצעות אוליביה, שמתכננת גם היא לזכות בדריסת רגל בקטגוריה באמצעות השקה קרובה של מיונז מצונן.
 
"מתובלת" החדשה של בלו-בנד. יוניליוור מחזיק 90 אחוז מהשוק
לא תחום אטרקטיבי במיוחד
בשבועות הקרובים תתלקח זירה דומה, זירת המרגרינה, וגם בה יוצת מאבק שיווקי בין שלושה יצרנים גדולים וחזקים על רקע המאבק בשומנים. מי שתתחיל לחמם את זירת המרגרינה בשבועות הקרובים היא יצרנית מוצרי השמן שמן, הצפויה לתקוף חזיתית בשני צירים מקבילים: ציר אחד הוא תחום המרגרינה לבישול, שבו שולטת כיום תלמה מקונצרן יוניליוור באמצעות המותג הוותיק "בלובנד", ומחזיקה כ-85% מהשוק. שמן תנסה להתחרות במותג השולט באמצעות המותג "מגד".
 
אלא שתחום מוצרי המרגרינה לבישול ולאפייה אינו תחום אטרקטיבי במיוחד. לטענת מנהלי יוניליוור ישראל, הפיקוח על המחירים בארץ בתחום המרגרינה אינו משאיר מקום לרווח, והפעילות בתחום גורמת בעיקר הפסדים עקביים. תחום המרגרינה הבסיסית לבישול, מלבד היותו קטגוריה מפסידה, הוא גם תחום מוצרים בעל חסרונות בריאותיים ידועים. הצרכנים, אומרים בענף, מעדיפים לנסות ולעבור לבישול בשמן זית, בשמן קנולה ואפילו בחמאה. יצרנית שמן הזית
זיתא מנצלת כעת את המגמה והשיקה שמן זיתהמותאם לא רק לתיבול, אלא גם לבישול ולאפייה.
 
וכך לא צפויה שמן להסתפק בהשקת "מגד", וההשקה הגדולה והחשובה יותר שלה בשוק צפויה להיות בתחום המרגרינה למריחה. שם עתידה שמן להשיק מרגרינה למריחה תחת המותג "עץ הזית", ולנסות להטמיעה בשוק באמצעות מסר של בריאות. שמן תנסה לשכנע את צרכני המרגרינה שנותרו, וגם אולי כמה צרכנים פוטנציאליים, שהמרגרינה הישנה והלא בריאותית מתה - והנה המרגרינה החדשה, הטובה לא רק למריחה, אלא גם לבישול, לטיגון ולאפייה.

"המרגרינה שלנו היא ללא חומצת שומן טרנס, שהיא חומצת שומן שהגוף לא יודע לעכל, מתרבדת בעורקים וגורמת למחלות לב, סוכרת וסרטן מסוגים שונים", מסבירה טל לייזר, מנהלת השיווק של שמן תעשיות, את המסר הבריאותי החדש שלה. 'מזולה' וכל השאר הם ממרחים - לא מרגרינה לאפייה ולבישול וטיגון, עם כל הערכים הבריאותיים. כיום אין מרגרינה לאפייה ללא טרנס".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...