 |
/images/archive/gallery/106/265.jpg חוזה. תמונת ארכיון
 |
|
|
חתמתם על מינוי לשירות לתקופה של שנה, ובסופה קיבלתם "הודעת תשלום" לשנה הבאה? לפני שאתם שולפים את הארנק, עצרו - ייתכן שמדובר בהצעה בלבד. לא חותמים לפני שבודקים |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
יעל גרוס 20/6/2004 8:39 |
|
|
|
|
 |
כולנו קשורים לתשלומים, להוראות קבע ולהסכמים. כולנו מקבלים שירותים ומשלמים עליהם מראש. מה קורה כשתקופת המינוי מסתיימת? מי חייב להודיע על המשך הקשר? החברה או הלקוח? המועצה הישראלית לצרכנות קיבלה תלונה ולפיה מוקד 99 של חברת השמירה שולח למנויים הוותיקים מסמך שכותרתו "הודעת תשלום עבור שירות שנתי". רק קריאה מדוקדקת של כל המסמך מבהירה שלא מדובר בדרישת תשלום שבה מחויב הצרכן, אלא בהצעת מחיר להארכת מינוי בשנה נוספת. בפנייה לחברת השמירה הדגישה המועצה, כי מהודעה זו אפשר להבין שמדובר בדרישת תשלום או בדרישה להחזר חוב, בעוד שבעצם מדובר בהצעת מחיר של מוקד 99 למנויים הוותיקים כדי שיחדשו את המינוי לשירות לתקופה נוספת. "צרכנים רבים המקבלים שירות ומשלמים תמורתו, מבצעים את התשלומים אוטומטית עם קבלת הודעת התשלום", כתבה ציפי קיברסקי, הממונה על פניות הציבור במועצה. "הצעת מחיר הנושאת כותרת 'הודעת תשלום' - ללא הבהרה מובלטת כי מדובר בהצעת מחיר - עלולה להטעות את הצרכן לחשוב שמדובר בהודעת תשלום בגין השירות שכבר צרך, ובכך לקשור אותו לעיסקה לתקופה נוספת מבלי שהצרכן הבין או נתן את דעתו לאפשרות". החברה, מצידה, השיבה תשובה ראשונית כי "בתום תקופת השירות השנתית של מי מלקוחותינו, נשלחת ללקוח הודעת תשלום לגבי חידוש השירות לתקופת שירות נוספת. הודעת התשלום מהווה למעשה הצעת מחיר לחידוש השירות לתקופת שירות נוספת. במידה והלקוח מעוניין בחידוש השירות, מופקת חשבונית מס בהתאם לתעריפים ולתקופת השירות שסוכמו עימו". בעקבות הפנייה של המועצה לצרכנות הבטיחה חברת השמירה להכניס למסמך שורת הסבר, שתבהיר שלא מדובר בדרישת תשלום אלא בהצעה לחידוש שירותי המוקד. חברת השמירה לא לבד. התופעה מוכרת: קל מאוד להתחבר לחברות המספקות שירות, קשה מאוד להתנתק. זה מתחיל בשירות הלקוחות. תעשו ניסוי פשוט. תתקשרו למשל לחברות הכבלים, הלווין או הסלולר. תראו כמה זמן אתם ממתינים לשירות הלקוחות, וכמה זמן אתם ממתינים לנציגי המכירות. בדרך-כלל, זמן ההמתנה לשירות הלקוחות יהיה ארוך משמעותית. בעיה נוספת מתחילה כשמתקרב מועד סיום המינוי. במקרים רבים החברה תניח על דעת עצמה שאתם ממשיכים, ותמשיך לחייב אתכם. מבחינת החברה, אתם אלה שצריכים לשים לב ולהודיע על אי-חידוש המינוי. גם כשמציעים לכם מבצעים, אתם צפויים לגלות שהמחיר "קופץ" לאחר תקופת המבצע בלי שנשאלתם אם אתם רוצים להמשיך.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|