ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
קקטוס הזיות בפרסומת לטויוטה
חברת הרכב העולמית ניקתה מקמפיין אינטראקטיבי קטעים בהם נראה צעיר לועס קקטוס מסמם ויוצא לסיבוב באוטו החדש
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
NRG מעריב
17/6/2004 8:40
טויוטה העולמית ערכה מחדש סרטון פרסומת אינטראקטיבי לאחר פניית את האינטרנט Adage.com.

האתר פנה בשבוע שעבר לנציגות החברה בקליפורניה בעקבות עלייתו לאוויר של קמפיין לרכב מדגם scion tc.
 
בפרסומת האנימציה (בשם קליבר 303) נראים שלושה צעירים מסתובבים במדבר ברכבם. הם פוגשים צעירה שגונבת מהם את הרכב. בשלב זה, כשהם תקועים במדבר, לועס אחד מהם קקטוס שמעורר בו הזיות. למעשה אלה נמשכות לאורך כל אחד מפרקי סדרת הפרסומות ששתיים מהן כבר שוחררו.

הפרסומת עלתה למשך שבועיים לפני שנערכה מחדש בלי קטעי לעיסת הקקטוס. מהלך זה של החברה בא לאחר ש-Adage העלה תהיות לגבי השימוש במסקלין - הרכיב בסם שמעורר את ההזיות. המסקלין מסווג בארה"ב כסם מדרגה ראשונה בדומה להרואין ו-LSD. הוא משתחרר כשלועסים חלקי עלים יבשים של מיני קקטוסים וגורם להזיות שנמשכות לפחות 12 שעות.
 
סרט האנימציה, שהופץ למיליון אנשים בדואל, נוצר על ידי חברה אוסטרלית ועלה לאוויר לראשונה באתר
www.wanttc.com. תום ריילי, דובר המשרד למלחמה בסמים של הבית הלבן, אמר לאחר צפייה בפרסומת "שמדובר במהלך פוגע של חברת טויוטה, שעושה צחוק משימוש בסמים, לצורך פרסומת לקידום מכירות".
 
דובר חברת הרכב אמר כי הפרסומת נערכה מחדש כבר בסוף השבוע האחרון. הוא הסביר את הפרסומת כסוג של מעידה של החברה. לאחר הפנייה הראשונה של אדאיידג' טענו בטויוטה כי ההזיות הן תוצאה של הליכה ארוכה במדבר והתייבשות של הצעירים, מאוחר יותר, כאמור, הוצאו מהסרט החלקים הכוללים את לעיסת הקקטוס.
 
אדריאן סי, מנהל השיווק האינטראקטיבי של סיון, אמר שלא הייתה בכוונת טויוטה לקשר את ההזיות לאכילת הקקטוס.


תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...