 |
/images/archive/gallery/121/953.jpg דרור קליסקי
 |
|
|
|
|
| דרור קליסקי, מנכ"ל משותף בפרסום אזימוט, על קמפיין ההמשך של שלושת האופים |
|
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
דרור קליסקי 14/6/2004 12:20 |
|
|
|
|
|
|
 |
אחד מסמני ההצלחה של סרט קולנוע הוא הפקת סרט המשך או סדרה ממנו. זה מתכון מוכר, רוקי האינסופי או סדרת ג'ימס בונד הן דוגמאות בולטות. יש סרטים המצליחים לשחזר את ההצלחה של הסרט הראשון ויש שלא. סרטי הפנטזיה כ"שר הטבעות" או "הארי פוטר", הם דוגמאות עכשוויות לטרנד שאינו גווע. גם בפרסום קורה לא פעם שממחזרים רעיון, מודעה, דמות או סרטון שלם, לעיתים אחרי שנה, לעיתים אחרי שנים. בדומה לקולנוע, לא תמיד בהצלחה. ההצלחה של הפעם הראשונה, אינה מובטחת בפעם השנייה. האתגר והקושי
לרגש ולהפתיע בפעם השנייה על בסיס אותו הרעיון, הם אמיתיים. שלושת האופים – המייצרת בורקסים, ביקשה לבשר לצרכנים על בורקסים קטנים אותם היא מייצרת ומשווקת. לפני כשנה וחצי הפתיעו אותנו שלושת האופים עם פרודיה על סרט בורקס העשוי לעילה עם כל הסטריאוטיפים המכבדים את הז'אנר הוותיק מפעם. הרטרו המשובח, אותו הוביל זאב רווח, אף הותיר אחריו מטבע לשון משגע "מיאו חתולה". רבות נכתב ונאמר על הסרט הראשון, מעבר להיותו מדויק וחינני, הוא הצליח מאוד ויצר סף מאוד גבוה למותג.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
פרסומת משלנו
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בסרט ההמשך מציץ ששון לשכנה יחד עם בובת עץ קטנה בדמותו. כשאשתו תופסת אותו על חם, היא רואה במשקפת את הפיצה שהשכנה מכינה. מדובר (כמעט) באותו המוצר כמו בסרט הראשון, המשימה לקריאייטיב מאוד קשה. מצד אחד יש נכסים טובים ו"מתכון" שהצליח. מצד שני, כל המשך עשוי להיות מלווה בתחושת "מיצינו". אבל עושה רושם שבמשרד הפרסום יהושע היו מודעים היטב לקושי ורקחו תבשיל ששימר את הקיים ואף יצר גירוי חדש. לששון, הדמות המרכזית אותה מגלם זאב רווח בשנית, הם הוסיפו את הבובה הדומה לו "אבל בקטנה" ויחד עם התסריט החריג, הם הצליחו לרתק וליצור התפתחות בעלילה ובדמויות. מדובר בפרסומת מאוד משלנו המציגה "קווים לדמותנו", קל להתחבר אליה וליהנות ממנה. הצרכן זוכה לפרודיה נוספת, מלאת הומור שלא פוסחת על פרטים ומסרים חשובים הקשורים גם למוצר עצמו כגון: טריות, חום ומידיות. התוצאה סרט המשך מוצלח לא פחות, עם צחוק סוחף ומסר שעובר, בורקס – אבל בקטנה. |  |  |  |  | |
|
|
| |
|
| |
|
|
|