ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
ההשקעה ברכבת תגדיל הגירעון
תביא לגידול של 0.3% בגירעון. עד 2008 יושקעו כ-20 מליארד שקל בתשתיות הרכבת
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
NRG מעריב
27/5/2004 12:10
הממונה על התקציבים במשרד האוצר, קובי הבר, הודיע כי השקעת המדינה בחברת הרכבת בסכום של כ-20 מיליארד שקל תיכלל במסגרת ההוצאה הממשלתית המשמשת לצורך חישוב הגירעון בתקציב המדינה. 
 
כ-11 מיליארד שקל מסכום זה אמורים היו להירשם בהשקעה בהון מניות, ללא השפעה על הגרעון התקציבי, ועל-פי ההחלטה לעיל ירשמו עתה כהוצאה תקציבית. משמעות ההחלטה היא כי היקף הרישום בהוצאה בסעיף זה לשנת 2004 הינו 1.9 מיליארד שקל והשפעתו על הגירעון תהיה כ-0.3%. הממונה על התקציבים הדגיש כי גם לאחר ביצוע הפעולה שלעיל תעמוד הממשלה ביעד הגירעון המתוכנן בשיעור של 4%.
 
לפי החלטת הממשלה מאוקטובר 2003 ובהתאם להסכם פיתוח שנחתם בין המדינה לחברת הרכבת, תבצע חברת הרכבת בשנים 2003-2008 תכנית פיתוח רב שנתית בהיקף של 20 מיליארד שקל, אשר תכלול שדרוג של מערכת מסילות קיימת והקמה של קווי רכבת חדשים. הקצאת המקורות תיפרס על פני תקופה של 6 שנים, עד שנת 2008.
 
הממונה על התקציבים הדגיש כי החלטה זו מציבה את ישראל בשורה אחת עם מדינות האיחוד האירופי בהתאם לתקינה הסטטיסטית המחמירה שמכתיב ה-Eurostat למדינות החברות באיחוד.

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...