 |
הממונה על התקציבים במשרד האוצר, קובי הבר, הודיע כי השקעת המדינה בחברת הרכבת בסכום של כ-20 מיליארד שקל תיכלל במסגרת ההוצאה הממשלתית המשמשת לצורך חישוב הגירעון בתקציב המדינה. כ-11 מיליארד שקל מסכום זה אמורים היו להירשם בהשקעה בהון מניות, ללא השפעה על הגרעון התקציבי, ועל-פי ההחלטה לעיל ירשמו עתה כהוצאה תקציבית. משמעות ההחלטה היא כי היקף הרישום בהוצאה בסעיף זה לשנת 2004 הינו 1.9 מיליארד שקל והשפעתו על הגירעון תהיה כ-0.3%. הממונה על התקציבים הדגיש כי גם לאחר ביצוע הפעולה שלעיל תעמוד הממשלה ביעד הגירעון המתוכנן בשיעור של 4%. לפי החלטת הממשלה מאוקטובר 2003 ובהתאם להסכם פיתוח שנחתם בין המדינה לחברת הרכבת, תבצע חברת הרכבת בשנים 2003-2008 תכנית פיתוח רב שנתית בהיקף של 20 מיליארד שקל, אשר תכלול שדרוג של מערכת מסילות קיימת והקמה של קווי רכבת חדשים. הקצאת המקורות תיפרס על פני תקופה של 6 שנים, עד שנת 2008. הממונה על התקציבים הדגיש כי החלטה זו מציבה את ישראל בשורה אחת עם מדינות האיחוד האירופי בהתאם לתקינה הסטטיסטית המחמירה שמכתיב ה-Eurostat למדינות החברות באיחוד.
|
 |
 |
 |
 |
|
|