 |
חברת התעופה ישראייר, החליטה להצטרף למאבק אל על, מינהל התעופה האזרחית ומשרד התחבורה, נגד היקפי הטיסות של חברות תעופה האירופיות. ישראייר פנתה לאיגוד התעופה הישראלי, בבקשה להצטרף לצד המדינה, בתשובה לעתירות חברות התעופה לופטהנזה וסוויס לבג''ץ, נגד ההחלטה שהן תצמצמנה את פעילותם בקו לישראל. לטענת ישראייר, החברות האירופיות מנצלות את ''החופש השישי'' באמנת התעופה הבינלאומית, כדי לפעול בישראל, תוך הפרת עקרון ההדדיות עם חברות תעופה ישראליות. יצויין, כי ישראייר עומדת להתחיל בטיסות בקו ת''א לניו יורק. ''חופש שישי'' היא הזכות להוביל נוסעים, מטען ודואר ממדינה שאיננה מדינת האם למדינה שלישית, דרך מדינת האם. לדוגמה, לופטהנזה לוקחת נוסע מישראל, דרך פרנקפורט לניו יורק. ''החופש השישי'', מסבירה סבינה בירן, מנכ''ל ישראייר, ''מהווה סכנה קיומית לתעופה הישראלית בכללותה. זאת במיוחד על רקע טיסותינו החדשות לארה''ב''. לדבריה, ישראייר מברכת את משרד התחבורה על מדיניותו העדכנית, במסגרתה נעשה ניסיון לאכוף את קיומם של הסכמי התעופה הדו-צדדיים, ''הקובעים שהיקפי הקיבולת על קו מסויים, יקבעו בהתאמה להיקפי הנוסעים בקו''. ''לא יתכן שעל 'החופש השישי' לא יחולו תנאי הדדיות ושוויון הזדמנויות, שיאפשרו תחרות הוגנת'', מדגישה בירן. לדבריה, מצבה הגיאופוליטי של ישראל, מגביל מהותית את זכויות ויכולות הטייס של חברות תעופה ישראליות לקחת נוסעי ''חופש שישי'' ממדינות זרות מחד. מאידך החברות הזרות ממשיכות להפעיל קיבולת ללא מגבלה, למרות שהיקפי התנועה בקווים ומקור התנועה הצטמצמו מהותית בשנים האחרונות . זו הסיבה, טוענת בירן, שהגבלת היקפי ''החופש השישי'', הינה ערובה להמשך קיומה של תעשיית תעופה ישראלית. ''יתר על כן, הגבלת 'החופש השישי', תאפשר הגדלה משמעותית של טיסות השכר הישראליות, כמו גם טיסות סדירות על בסיס עלויות קבועות ללא שינוי. על ידי כך ינתן לצרכן הישראלי, מוצר איכותי כחול לבן במחיר תחרותי''.
|
 |
 |
 |
 |
|
|