ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
כוסות רוח למת
שמעו, חייבים להגיד את זה: יוסף פרץ הוא לא האיש שישלוף את המשביר מהנפטלין
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
איתי יעקב
9/6/2005 11:45
החלל המנוכר של משרד הפרסום פוגל אוגילבי בנמל תל אביב, אירח אתמול בבוקר (רביעי) את תצוגת האופנה של יוסף ל"המשביר החדש לצרכן", או בשפת הלעז: 4M. לאחר הצגת סרטון הפרסומת "דרושים קולבים" בכיכובה של המגה-מודל מלאני פרס, וניסיון מאולץ להשוות בין המשביר ל-H&M ובין יוסף פרץ לקרל לאגרפלד, נחשפה הקולקציה, שנועדה - לדברי המנכ"ל רמי שביט - להצעיר את תדמית בית הכלבו הארכאי.

אלא שקולקציה של יוסף, אחד המותגים
המתוקשרים של רחוב דיזנגוף, איננה המנוף להעלאת קרנו של המשביר, גם לא צעד קטן להשבת יוקרתו של בית הכלבו כמרכז אופנתי. אפילו הניסיון להשחיל אל חלק מחנויות המשביר מותגי מעצבים (לרוב מעונות קודמות) דוגמת D&G, רוברטו קאוולי וורסאצ'ה, או להשיק את מתחם הצעירים M סקוור (שנראה בביקור מקרי אתמול אחה"צ כמו השוק הסיטונאי), לא מצליחים לפגוע במטרה ולרענן את חליפות הבגיר שמתנועעות כרוחות רפאים בין כותליו.
דגמים של יוסף למשביר. צילום: אבי ולדמן
דרינק במסיבת חוף
חמש הדוגמניות שצעדו הלוך ושוב במסדרון המשרד, מצויידות בשיער אסוף, איפור נקי ונעלי בלט שטוחות בזהב או כסף, חשפו את פירות שיתוף הפעולה בין המעצב להמשביר, שיימשך, לדברי שביט, במשך שלוש השנים הבאות וימתח אולי גם לעיצוב טקסטיל לבית וקו אביזרים.

למרות נסיונות מטעם משרד יחסי הציבור של המעצב, ויוסף עצמו להפריד בין קולקציית הערב שמוצגת בחנותו בדיזנגוף לקולקציה זו, יש בין השתיים קווי השקה רבים. "יש כאן תרגום של קולקציית הערב", מודה יוסף. "אבל צריך להפריד. אם השמלות בדיזנגוף מתאימות יותר לאירוע ערב או חתונה, אז השמלות שמוצגות כאן, מתאימות יותר לדרינק במסיבת חוף".

שמלת סטרפלס לבנה מוויסקוזה עם הדפס פרח כתמתם בצידה השמאלי וחגורה קלועה סביב המותן, כמו גם שמלת קולר עם קשרים באזור החזה, הן אופציה נהדרת למסיבת חוף קיצית. אולם שמלת הפייזלי הירקרקה מפוליאסטר, הייתה עשויה בד סינתטי ולא ישבה היטב על גוף הדוגמנית, לא כל שכן על לקוחה ממוצעת. כדאי גם להיזהר מדגם המכנסיים מפוליאסטר שעלה על המסלול, וזרח "אני סינתטי".
היזהרו מפוליאסטר. צילומים: אבי ולדמן
אקסטרה לארג' לפרקים
חלק גדול מהפריטים, דוגמת חולצות ללא שרוולים, חלקן עם גב חשוף, חלקן עם מחשופים קדמיים, העידו על שיטת עבודתו של המעצב, שעובד בדיגום חופשי, ופחות על בנייה ומדרג גזרות. מי שעזרה לו בפיתוח הגזרות ושימשה כיד ימינו בעיצוב קולקציה זו, היא המעצבת מור ליפשיץ, בעלת המותג מדאו, שנגיעותיה המוכרות באים לידי ביטוי בגזרות הרכות.

ועדיין, למרות שהקולקציה טובה ומציעה ללקוחה הממוצעת אפשרות להתהדר בבגדים של מעצב ידוען במחירים נוחים, ודגמים שרובם מתאימים לאקלים המקומי (עשויים כותנות משולבות בוויסקוזה), כדאי לציין כי מרבית הדגמים יתאימו לקהל צעיר ולבעלות גזרה דקה ותמירה, גם אם טווח המידות הגמיש נע עד לארג'. חלק מהדגמים, כמו חצאיות מעטפת מפוליאסטר, חצאיות ג'ינס וגופיות מסוימות, מגיעות גם עד למידה אקסטרה לארג'.

מחירים: חולצות: 400-130 שקל; מכנסיים: 400-300 שקל; שמלות: 800-350 שקל; חצאיות: 460-300 שקל; גופיות: 230-90 שקל. להשיג בסניפים ספציפיים של המשביר החדש לצרכן.
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...