ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
ברווח שבין זארה לפוקס
מותג הקז'ואל הענק מאמריקה, אברקרומבי אנד פיץ', נוחת בישראל ורוצה באהבת הילידים
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
איתי יעקב
27/4/2005 10:42
לפני כחודש פורסם כי מותג
האופנה האמריקאי
Abercrombie & Fitch, עולה ארצה, ויתמקם ברווח הצר שבין זארה לפוקס. בהתחשב בכך שהרשת נוסדה לפני 113 שנים, נראה כי החדירה לשוק האופנה המקומי מעידה כנראה שישראל היא שוק פעיל ורווחי גם עבור מותג גדול וחזק מהסוג הזה.

אברקרומבי אנד פיץ' נוסד על ידי דיוויד אברקרומבי, כחנות לציוד קמפינג בדאון טאון של מנהטן בשם "Abercrombie&co". הוא עצמו נולד וגדל בבולטימור, והיה טופוגראף ומעצב אוהלים בזמנו החופשי. ב-1900 הצטרף אליו כשותף בחנות עזרא פיץ', משפטן מצליח מקינגסטון, ניו יורק. אתר האינטרנט של המותג מספר כי פיץ' היה עורך דין מצליח, אך משועמם עד מוות מעבודתו, והתעניין יותר בלבזבז את כספו וזמנו על קמפינג ודייג.

ארבע שנים לאחר מכן השתנה השם ל"Abercrombie & Fitch", ותוך חמש שנים כבר הודפס קטלוג ראשון למותג, שהורכב מ-456 עמודים והופץ חינם בכחמישים אלף עותקים. לפני שלושה חודשים, עם יציאתו של קטלוג הקיץ של פוקס, יש שדיברו כי המיזם הישראלי הוא לא יותר מחיקוי דהוי לקטלוגים המפוארים והגדולים של Abercrombie & Fitch.

כיום מחזיקה הרשת 363 חנויות, ומציעה מגוון רחב מאוד של אופציות לבוש: החל מהלבשה תחתונה לנשים, ילדים וגברים, וכלה בז'קטים משופשפים מג'ינס לנשים.
חולצות של A&F. צילום: מתוך האתר
חולצות פולו מומלצות
המותג אינו זול במיוחד. הוא ממותג כקז'ואל יוקרתי, ושיטוט של מספר שעות באתר יניב חשיפה לכמות עצומה של דגמים, מידות וגזרות במחירים שנעים בין 25 דולר לחולצת טי (120 שקל לערך) ועד מכנסי ג'ינס קרועים מחוררים ומשופשפים - ונראים נפלא, אגב - ב-200 דולר (שווה ערך לג'ינס של דיזל).

בין הפריטים הרבים שבאתר, שחלקם נמכרים כבר בחנות "אל ניניו" בהרצליה פיתוח, ובקרוב יגיעו גם לחנויות אופנה אחרות, כדאי לדגום את חולצות הפולו לגברים. דגם הפסים המקסים "Cobble Hill" (בתמונה) בצבעוניות של ירוק-אדום-לבן, יהיה שלכם תמורת 50 דולר. חולצות טי מקבוצת "Destination Tees" מגיעות עם נוסחים הומוריסטיים ומשחקי מילים כאלה, דוגמת: "Don't Haiti", וכו'.

נשים ימצאו הלבשה תחתונה, בגדי ים, וחולצות הומוריסטיות מהזן השחוק, דוגמת "The New Blonde" או "Already met the twins", שלוקחות את ההדפס למיקום סקסיסטי. יש גם כמה ז'קטים נאים מג'ינס.

אפשר לשער שהמותג  יזכה לבאזז הראוי כאשר יתפרסם קטלוג החברה, שצולם על ידי מנחם עוז לפני כחודש במלון הנסיכה באילת ובכלל, עם נחיתתו בישראל. קצת קשה לקבוע כרגע אם ישרוד בג'ונגל המקומי, ויש רק לאחל לו, שלא ישכח בתודעה הישראלית כמו טופשופ, טומי הילפיגר ונאוטיקה, שספק אם הם צרובים אצל רובכם בזיכרון כאופציה לשופינג מקומי.
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...