 |
קצת לפני חמש אחר הצהריים מגיע הרגע שצוות הצילום חיכה לו משעות הבוקר המוקדמות. חיבורה של סנדי בר לזוג כנפיים במשקל חמישה קילוגרמים והנפתה באוויר לגובה חמישה מטרים בעזרת מנוף. התאורה הטבעית של אור השמש כבר דעכה והוחלפה בזרקור, אבל את בעיית הטמפרטורה הצונחת אף אחד לא יכול היה לפתור. לא שיש הבדל משמעותי בין מינוס שבע מעלות (ביום) למינוס 13 (בלילה), בעיקר כשכלת השמחה יחפה ולובשת רק שמלת משי לבנה דקה. כשההנפה
הראשונה מסתיימת בהצלחה בר מכריזה: "נורא כיף", ולך תדע אם היא מתכוונת למבט מלמעלה על בודפשט או לעובדה שכשהיא תלויה בין שמים ומדרכה היא לא צריכה להתמודד עם מגע האבנים הקפואות בכפות רגליה, כשרק גרביון דקיק מגונן עליהן. לזכותה יאמר שהיא שרדה את יום הצילומים לפרסומת של יצרנית משקפי השמש "אירוקה" בלי להשמיע מילת תלונה אחת. "אחרי הכל", אומר הבמאי ליאור הר-לב, "היא מרוויחה קצת יותר מעשרה שקלים".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
סנדי מחוברת לכנפיים בבודפשט
|
|
 |
 |
 |
 |
|
40 דולר ליום
|
 |
|
 |
 |
 |
|
רק לפני שלושה חודשים ילדה סנדי במזל טוב את ליאם, אבל מי שיחפש על גופה עדות לחוויה מבזבז את זמנו. כשהיתה בחודש השישי, צילמו בר ובעלה אקי אבני את הפרסומת למעדן "מילקי", בה ניהלו קרב חרבות סוער. הר-לב, שביים גם את הפרסומת ההיא, נזכר שגם אז סוגיית גזרתה של בר לא יצרה בעיה. "הבטן שלה היתה בקושי גבשושית קטנה", הוא אומר, "רק באזור החזה היא התמלאה קצת וזה רק עזר. היו לי חששות, כי זו היתה פרסומת פיזית מאוד, אבל סנדי היתה סופר מקצועית. קפצה והשתוללה על הסט שלושה ימים. הפעם יש לנו רק יום צילומים אחד, והתסריט דורש ממנה הרבה פחות תנועה. אם כבר מדאיג אותי קוצר הזמן. יום צילומים של עשר שעות זה מעט, גם עבור פרסומת של 40 שניות". מדובר בעונה שנייה מתוך שלוש להן התחייבה בר בחוזה עם אירוקה, שהכניס לחשבון הבנק שלה סכום משוער בן שש ספרות (נציגי החברה מסרבים להסגיר את שכרה המדויק). בחברה החליטו ללכת על קונספט שיכה גלים - וההשקעה בהתאם. "מלאכים בשמי ברלין", סרטו הקלאסי של וים ונדרס, שימש השראה. שדרות אנדרשי בבודפשט, בירת הונגריה, נבחרו כאתר הצילומים. סנדי בר היא מלאך שיורד משמים לשופינג. הסרטון, שיעלה לשידור בתחילת מרס, נפתח בקלוז-אפ על נוצה לבנה שצונחת על המדרכה, מיד אחריה מגיעה כף רגל חשופה, ואחרי כמה פסיעות עוצרת בר מול סניף של אירוקה. היא נכנסת לחנות, יוצאת אחרי כמה שניות, מרכיבה את המשקפיים החדשות שרכשה, פורשת את כנפיה וממריאה לעולם שכולו טוב. רגע אחרי מתחילות כפות רגליים חשופות נוספות לנחות על המדרכה - אלה של תושבי גן עדן שחושקים בזוג אופנתי משלהם. הונגריה נבחרה כאתר הצילומים משתי סיבות: הצורך במראה של רחוב אירופי קלאסי ועלות ההפקה הזולה יחסית (ההערכה היא שבממוצע אחת לשבועיים מצטלמת בהונגריה פרסומת למוצר ישראלי). חברת ההפקות ההונגרית שגויסה לפרויקט כוללת צוות של 40 איש, מחציתם ניצבים שמקבלים עבור יום הצילומים שכר של כ-40 דולר כל אחד, שבהונגריה נחשב למכובד מאוד. חמשת הניצבים שנטלו חלק בסצינת כפות הרגליים החשופות בסיום הפרסומת יקבלו גם בונוס צנוע, פיצוי על האפשרות שיילקו בדלקת ריאות בשם האמנות.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
סנדי והניצבים
|
|
 |
 |
 |
 |
|
הכי חשוב שליאם יהיה איתנו
|
 |
|
 |
 |
 |
|
למען האמת, יש גם סיבה שלישית לבחירה בהונגריה: היעילות. הצוות ההונגרי מתפקד כחמ"ל צבאי. לאורך סט הצילומים הוצבה כבר בארבע לפנות בוקר שיירה של קרוואנים שנועדו לספק את כל דרישות צוות ההפקה. בהפסקות הצילומים מצטופפים כולם סביב תנורי החימום, וכשמגיע הזמן לטייק נוסף הם חוזרים לעמדותיהם בלי לבזבז שנייה מיותרת. הקרוואן שמוגדר כמשרד הפקה משמש בפועל את סנדי בר, ומאוחר יותר הופך לחדר ילדים עבור ליאם לבית אבני שמצטרף לאמא עם אבא אקי. אחרי הכל, מדובר ביום עבודה מלא ראשון של בר מאז הלידה, מה גם שהיא מקפידה להניק את הרך הנולד אחת לכמה שעות. "ידעתי שפיזית אוכל לחזור לעבודה זמן קצר אחרי הלידה", היא אומרת, "בתחילת ההריון לא הייתי בטוחה, אבל אחרי שצילמתי את מילקי בחודש השישי הבנתי שלא תהיה לי בעיה לצלם את אירוקה שלושה חודשים אחרי. חוץ מזה, מדובר רק ביום צילומים אחד וליאם נמצא לידי כל הזמן". את אמא היסטרית? "אני עוד לא מוכנה שהוא יהיה מחוץ לטווח הראייה שלי ליותר מדי זמן. אין לי מושג מתי ארגיש מוכנה לצלם פרויקט גדול יותר, שיחייב אותי לשבועות של צילומים רחוק מהבית. הסוכנת שלי בלוס-אנג'לס כבר התקשרה וניסתה לברר בעדינות מתי היא יכולה להגיד שאני פנויה להצעות, אבל לא יכולתי לתת לה תשובה ברורה. אני צריכה עוד קצת זמן לעכל את החוויה הזו של האמהות". לפני שלוש שנים עקרו בני הזוג אבני-בר ללוס אנג'לס בחיפוש אחרי קריירה בינלאומית. מה שלא מונע מהם להגיע לארץ לעתים תכופות לפרויקטים מקומיים. אבני מצטלם בימים אלה לסרטו החדש של עמוס גיתאי, "Free Zone", לצד נטלי פורטמן, כרמן מאורה וחנה לסלאו. בסוף החודש, כשיסתיימו הצילומים, יחזרו השניים עם ליאם ללוס אנג'לס. בינתיים אבני מנצל את יום העבודה של אשתו לשמש בייביסיטר, ומי שיראה אותו בפעולה לא ימצא בו זכר למ"פ הקשוח מהסדרה "טירונות". "אבהות עושה ממך אדם טוב יותר", הוא אומר, "ככה לפחות אני מרגיש. זה לא מתחיל בלידה אלא הרבה לפני. לא סתם אומרים שתינוקות מרגישים כל דבר עוד ברחם. כאילו שמו עליך פתאום מישהו שבוחן איך אתה מדבר לאשתך, לחברים שלך, אילו אנרגיות אתה מקרין". תמשיכו לחיות בלוס-אנג'לס, או תחזרו לארץ כדי שליאם יגדל כישראלי? "ליאם יהיה איתנו וזה מה שחשוב. איפה שתהיה לנו עבודה, לשם נלך. אני אחזור בקרוב לארץ לצלם הפקה חדשה עם אורי ברבש, ובמקביל יש לי כמה פרויקטים חדשים בארה"ב שאני עדיין לא מעוניין להרחיב לגביהם. לסנדי יש את הצעות העבודה שלה. מה שבטוח - ליאם יקבל את כל האהבה שנוכל לתת לו".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
מי יביא את הכפילה?
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בין הטייקים, בר צמודה לדיסקמן בו היא מאזינה להרצאות קבליסטיות על הורות. במקביל היא מסתגלת לעדשות המגע הכחולות ששתלו בעיניה, אחרי שהוחלט שמלאכית עם עיניים כחולות תראה יותר אותנטית. בר מקבלת את רוע הגזרה בצייתנות, למרות שלטענתה "קשה לי למקד את המבט כי אני רואה מטושטש". כשבר שוהה בקרוואן, ממלאת את מקומה על הסט אנה מארי, דוגמנית הונגריה בת 22. מארי משמשת כפילה בסצינות בהן לא רואים בפועל את פניה של כוכבת הקמפיין. "אם הפרסומת היא באורך 40 שניות, רק במחצית הזמן הזה ייראו בפועל את סנדי", מסביר זאביק דרור, איש יחסי הציבור של אירוקה. כלומר, כל ההפקה הזו בשביל 20 שניות מסך של הכוכבת הראשית? "היא שווה את זה. חד וחלק. התחלנו לעבוד עם סנדי לפני שנה והמכירות עלו ב-20 אחוז אחרי הקמפיין הראשון איתה. קלוז-אפ חזק אחד שלה עם המוצר עושה את העבודה". העובדה שהיא חיה בחו"ל כבר שלוש שנים לא מפחיתה מהאטרקטיביות שלה? "להיפך. אם כבר, זה רק תרם לה, כי עכשיו כל גיחה שלה לתודעה הישראלית נתפסת כסוג של אירוע. סנדי היא קונצנזוס לישראלים. יש בה משהו מלכותי, ששם אותה כמה דרגות מעל כל הכוכבניות שאורך החיים שלהן זהה לפרק הזמן בו מדורי הרכילות מתעניינים בהן". כל זה לא מונע מדרור וחבריו על הסט לפצוח בוויכוח ידידותי בשאלה מי יהיה הראשון ליזום את הבאתה לארץ של אנה מארי ההונגריה, שמסומנת מיד כבעלת פוטנציאל מזהיר לשוק הישראלי. לא ברור אם אנה מארי, יפה מאוד וקפואה מאוד, מבינה על מה הם מדברים או סתם מהנהנת בנימוס. מה שבטוח, אחרי כמה שעות של ריצה ברגליים חשופות בקור המקפיא - האופציה לקריירה במזרח התיכון החמים קוסמת לה יותר משער ב"ווג". " לך תדע", אומר הר-לב, "אולי בקמפיין הבא שאצלם פה היא תהיה הכוכבת ומישהי אחרת הכפילה".
|  |  |  |  | |
|