ראשי > סטייליסימו > עשר
בארכיון האתר
10 עובדות על דגני בוקר
מי המציא את הדגנים, אילו מדינות צורכות הכי הרבה מהם, מהו היתרון התזונתי שבצריכתם ועוד
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
שירה ויינר
30/11/2004 9:53
1. הדגנים הומצאו בסוף המאה ה-19 על ידי האחים קלוג, במישיגן, ארה"ב.

2. מדינות אירלנד ואיסלנד הן צרכניות הדגנים הגדולות ביותר, כאשר הצריכה השנתית במדינות אלו עומדת על 10 ק"ג דגנים לאדם. בישראל, לשם ההשוואה, הצריכה השנתית עומדת על 2.5 ק"ג דגנים לאדם.

3. קטגוריית הדגנים נמצאת בצמיחה מתמדת. בישראל הקטגוריה צמחה ב-12 אחוזים מול שנה קודמת, יוון ב-8 אחוזים מול שנה קודמת, ואירופה – 5 אחוזים בממוצע מול שנה קודמת.

4. הדגנים עשירים בפחמימות המעניקות "דלק" חיוני לגוף. הפחמימות מעניקות אנרגיה זמינה וחשובה לפעילות היומיומית ומסייעות בשמירה על מצב רוח מרומם.

5. קהלי מטרה חדשים – היום, דגנים הם לא רק מזון בריאות לילדים, אלא גם חטיפים בריאים יותר למבוגרים. דגנים עשירים בסיבים תזונתיים ונחשבים לאנטי-אייג'ינג לגילאי 50 פלוס. דגנים מתוקים עם תוספות מעניינות משמשים כממתקים בריאים יותר למבוגרים ועונים על הצורך בטעם ופינוק (תחליף בריא יותר למוס שוקולד או עוגת שמנת, למשל).

6. סגמנט הדגנים החמים (דייסות) נמצא בעלייה בעולם, בעיקר במדינות קרות כגון אירלנד ואיסלנד.

7. חדשנות ומגוון – כחלק מחדשנות, המאפיינת את קטגוריית הדגנים, מושקים מוצרים בצורות ייחודיות, כגון דמותם של בארט סימפסון ושרק, כוכבים, צדפים ועוד.

8. 65 אחוזים מכלל בני הנוער בישראל צורכים דגני בוקר על בסיס יומיומי, או לפחות מספר פעמים בשבוע.

9. דגנים נחשבים למזון בסיסי במדינות מסוימות. בבריטניה, לדוגמה, קטגוריית הדגנים גדולה מקטגוריית הלחם.

10.טוני הנמר, הדמות המייצגת את דגני פרוסטיס של קלוגס, זכה להיות אחד מעשרת המותגים החזקים והאהובים ביותר בעולם.

שירה ויינר היא מנהלת מותג "קלוגס"

אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

עשר
עשר: הקצביות ששפים אוהבים  
עשר: המסעדות השולטות בישראל  
עשר: מכות סטייל  
עוד...