ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
קלרינס, מן
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
איתי יעקב
18/11/2004 15:40
השנתיים האחרונות היו מסע מפרך ומחנך לגבר הישראלי בנושא טיפוח. עד לפני מספר שנים, הסתפק הניאנדרטל המקומי במריחה חפוזה של דאודורנט, ומשיחת פניו באפטר שייב זול. היום, כשברשתות הפארם השונות מבחר מוצרי טיפוח עצום, זוכה הגבר המקומי למצב אידיאלי, כשעליו להתלבט בין מספר סדרות טיפוח של יצרנים שונים.
 
אבל ולמרות הפתיחות, גברים רבים עדיין מתפלאים, מדוע עליהם למרוח קצף גילוח על עורם לפני תגלחת, בעוד שמהעבר השני,  צריך לחבר רצועה לכאלה שלא זזים מהבית בלי גלוס מנפח לשפתיים.

את השנה האחרונה ניתן יהיה להגדיר כשנה המרכזית. רעש הנפץ של המונח "מטרוסקסואל", נטחן עד עפר בתקשורת ובדיונים על רגישות הגבר בעיתוני הנשים. מיטב האנתרופולגים, הסוציולוגים וד"ר דיאנה לוצאטו, הזדרזו לנתח, למתוח, לחקור ולדרוש בשלום עגילי היהלום של חיים רביבו.
 
בישראל הושק קו האיפור לגברים של המגה מעצב הצרפתי ז'אן פול גוטייה, שהגיש לציבור לצד סבוני ניקוי, פודרה וקונסילר איכותי, גם עיפרון שחור לעיניים וגלוס דביק. ואילו שני מותגי הטיפוח "זיר" ו"ניקל" הייחודיים לגברים, נוספו למדפי הפארם. חברות אלה, היוו שינוי מהותי בשוק המקומי, משום שהן התמחו במותגי טיפוח לגברים
בלבד, בניגוד למותגי על כ"קליניק", "לנקום" ו"שיסיידו", שמייצרות במקביל גם סדרות טיפוח לנשים. 
 
הבוקר השיקה חברת "קלרינס" את "קלרינס מן"  - סדרת הטיפוח שלה לגברים. המותג מצטרף למותגים הקיימים בשוק המקומי, דוגמת "זיר", "טיטניום", "אם.די פורמליישנס", "וישי", "גינו", "קליניק" ועוד.

מלבד התכולה הייחודית לעור הגברי, השוני הגדול בין מוצרי טיפוח לגברים לאלו של הנשים טמון במידת הפרקטיות. בעוד הקרמים לנשים מסתתרים בצנצנות קטנטנות עם כמות מ"ל שערורייתית, זוכים הגברים לשפופרות נוחות, חלקן מתכתיות, המאפשרות הוצאת כמות מבוקרת של חומר וכמות מינימלית של 30 מ"ל. הבדל נוסף הוא שמות "הגיוניים". במקום שמות תואר המספרים סיפור הזוי בהמשכים, מוצרי הגברים מסתפקים בשלוש מילים גג. בלי לבלבל את המוח.
 
השוני בין מוצרי הטיפוח לנשים וגברים טמון גם  בהבדלים פיזיולוגיים והורמונליים. העור הגברי פגיע יותר לנזקים חיצוניים, כיוון שהוא שמן ועבה, מה שהופך אותו לבמה וקרקע פורייה לנזקים. הוא חשוף לקרניים אולטרה סגולות בלתי מסוננות בגלל החור שבאוזון, רדיקלים חופשיים שנובעים מזיהום אוויר, מתח בלתי פוסק, מזון מעובד באינטנסיביות, עישון ועוד.
מוצרים מסדרת קלרינס-מן
איפה הסרום לפנים
כדי להרגיע את העור ולהעלות את רמת האנרגיה, בחרה סדרת "קלרינס-מן" להוסיף לאוסף התכשירים שלה שלושה צמחים: ביזון, שממריץ את העור ומעודד את זרימת הדם התקינה; גלנגה סיני, שמעלה את רמת האנרגיה; ופורסלאן, צמח בשרני שמקורו בהודו, שמשכך צריבות שנגרמות מסכין הגילוח.

בדומה ליתר המותגים, הרכיבה החברה סדרת מוצרים שמורכבת מארבע קבוצות, המחולקת לפי תדירות השימוש: גילוח, ניקוי העור, שמירה על לחויות, מוצרים נישתיים וקבוצה קטנה של מוצרי גוף ושיער. זוהי גם חלוקה הגיונית, המאפשרת את שלבי הטיפוח של העור, המתחיל בגילוח, ניקוי וטיפוח. כשלצרכים מיוחדים וגילאים מבוגרים, קיימים סרומים מתקנים. 
 
בקבוצה הראשונה, הפועלת לניקוי העור ושמירה על גילוח נכון, תאתרו ג'ל רחצה לפנים, המסיר תאים מתים ומנקה את העור (125 מ"ל, 134 שקל); בקבוקון ג'ל לגילוח, השומר על הפנים מפני חתכים (150 מ"ל, 94 שקל); ושמן לגילוח קל. בחברה ממליצים למשוח אותו יחד עם הג'ל לגילוח (30 מ"ל, 169 שקל).

מוזר לגלות, כי אין בנמצא תכשירי פוסט-גילוח הפופלריים בארץ. מה שיש זה ג'ל לחות ותחליבי לחות לפנים, שמנעימים את עור הפנים, מוסיפים לו לחויות ואף מרגיעים אותו מפני גילוח (50 מ"ל, 199 שקל).

מחלקת התכשירים הייחודיים של המותג מורכבת רק מצמד תכשירים: תחליב ממריץ נגד סימני עייפות, מין ג'ל שקוף שמעורר את העור ומסלק תאים מתים (50 מ"ל, 209 שקל); וסרום לאזור העיניים, שמרגיע נפיחויות, שחורים וממצק את אזור העיניים נטול הלחות (20 מ"ל, 199 שקל).

כג'אנקי של מוצרי טיפוח, קצת הופתעתי כי תכשירים חשובים כמו סרום לפנים, פריט מאד נישתי אמנם, לא מופיע בסדרה בארץ. בעידן בו חברות הקוסמטיקה נלחמות על כל שקל גברי, ל"קלרינס מן" יהיה מאבק עיקש על הצרכן הישראלי.

למזלם הגדול, סדרות הטיפוח הטובות לגבר לא נמצאות בארץ. נכון שהסדרה של "קליניק" שנמכרת ברשתות הפארם המקומיות היא בין הטובות שיש, אבל מי שניסה את מוצרי "לנקום" לגברים, אותם ניתן להשיג בחנויות הדיוטי פרי בארץ, או את סדרת "שיסיידו מן" היוקרתית שנמכרת בחו"ל, יתקשה לשוב אל מוצרים אחרים. בדוק.

סדרה נוספת ואחרונה שמציעים ב"קלרינס מן" היא ניקוי הגוף והשיער. בסדרה ממתינים דאודורנט סטיק מונע זיעה (75 גרם, 89 שקל) ושמפו לשיער ולגוף, שבשלב זה לא יהיה ניתן להשיגו בארץ.

אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...