ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
בקרוב - שבוע אופנה ישראלי?
שתי חברות הפקה מקומיות זוממות להרים כאן באפריל הבא אירוע אופנה שאפתני, כולל תצוגות של ארמאני, פראדה ואחרים. האמנם?
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
איתי יעקב
8/11/2004 12:07
בלילה סגרירי של חודש נובמבר לפני שנתיים, אירח האנגר 11 שבנמל תל-אביב, סוג של ערב מתיש, שהתכנה על דעת עצמו "שבוע האופנה הישראלי", בניצוחו של מפיק התצוגות גולן נהרדעא. האירוע הוגדר בפי רבים מהנוכחים ככשלון קולוסלי, ומאז כל הנסיונות להרים בארץ ארועי אופנה גרנדיוזיים (ע"ע מסיבת האופנה של ערוץ FTV) נחתמו במפח נפש, בעיקר לקהל, שלא לומר לקהל המצומצם.
 
אתמול (ראשון) הודיעו חברות "קונספט הפקות" ו"Fine Touch" על פיתוח שבוע אופנה בינלאומי שיתקיים במרכז בגני התערוכה בתל אביב, בהשקעה של 4,200,000 שקל. שלושת ימי הארוע, שמתוכננים להתקיים בין התאריכים 14-12 לאפריל אמורים, כך בהודעה לעיתונות, להביא את ישראל לנקודת זינוק אחידה עם נבחרת האופנה הבינלאומית בניכר.

במסגרת שלושת ימי "שבוע האופנה", מתכוונים היוזמים לפעול בשלושה ערוצים:

1. תערוכה מקצועית בפן התדמיתי עם מעצבים ישראלים ומעצבים מחו"ל - החל ממעצבי אופנה צעירים ומותגים גדולים דוגמת "קסטרו" ו"רנואר"; אקססוריז, טקסטיל ואפילו בתי ספר לאופנה, צלמי אופנה וכו'.

2. תצוגות אופנה שיתקיימו בחלל של 600 מ"ר, בביתן מס' 1 של גני התערוכה.

3. כנס מקצועי, שכרגע נמצא בשלבי גיבוש מול "גורמים שיכולים להעניק לנו ערך מוסף", לדברי אילן פיין מ"פיין טאצ'".
 
בין ההכרזות ששיחרר משרד ההפקה, נאמר כי בכוונתם להביא ארצה תצוגות אופנה של "דולצ'ה&גבאנה", "דונה קארן", "ג'ורג'יו ארמאני", "פראדה" ואחרים. "אנחנו נמצאים כבר בשיתוף פעולה מול המותגים הללו", חושף פיין. "העניין נמצא בשלבי גישוש מתקדמים". יהיה בהחלט מפתיע למצוא את מיסטר ארמאני מנפנף לצופים בביתן מס' 1. הלוואי שכל זה יתגשם.

על תחום התצוגות המקומיות תהיה אחראית לא אחרת מאשר סמדר גנזי, סוג של מפיקת תצוגות. לדברי פיין, גנזי ממוצבת כאוטוריטה של התחום במיזם זה, וכל תצוגה תעבור דרכה. מותגים גדולים יותר יוכלו לרכוש זמן במה ולא להתנהל מול גנזי, אבל אחרים, קטנים יותר, יאלצו להסתדר מולה.

קשה לשער כבר עכשיו אם מיזם שכזה יתרומם מעלה מעלה מן הנייר הכתוב לארוע אופנה מהבולטים שידעה ישראל. אם להכיר במגבלות האופנה המקומית, לא יהיה קל למנף את המעצבים הצעירים, שמצבם הכלכלי בלאו הכי רעוע, לרכוש דוכן בתערוכה. רבים מהם לא מוציאים קטלוגים מדי עונה, שלא לדבר על תצוגות מסמרות שיער. מעצבים ששוחחתי עימם, סיפו שקיבלו הזמנה לבוא ולהשתתף במיזם, אך עדיין לא מסרו את תשובתם החיובית.
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...