 |
סקייטבורד עם משטח דשא מלאכותי או עם פרווה סמיכה (סינתטית כמובן,( קנקן לפרחים עשוי שקית ניילון קשיחה, מיקרוגל שנראה כמו רדיו משנות החמישים, מאה חולצות טי-שרט שמוקדשות למאה סכסוכים בינלאומיים, וילון רך ונשפך בגזירת אורגמי, בית נייד, נגן דיסקים שתלוי על הקיר ומופעל במשיכת חוט, דובי לריפוי הלב, וגם
אנימציית וידיאו, משחקי מחשב, צלחות פורצלן לבנות ומעוצבות וטלפונים סלולריים. התערוכה היפנית החדשה "פיוז'ן," המוצגת בימים אלה במוזיאון ישראל בירושלים, בוחרת להתעלם מז'אנר המנגה האלים, שעוסק בבריונות ברוטלית ובפורנוגרפיה, ומציגה פריטים יפניים עכשוויים של יוצרים המייצגים סדר-יום חדש.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
עיצוב למצבי-חירום
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"על המנגה ויתרתי במודע, מאחר שהוא כבר זכה לחשיפת יתר," מסביר אלכס וורד, אוצר התערוכה. "העיצוב היפני העכשווי מושפע ממיזוג דינמי של תרבויות. מצד אחד הוא מושפע מהאסתטיקה של המסורת היפנית ומצד שני מאפשר לטכנולוגיה המצוינת ולתרבות הפופ האמריקנית לחדור לתוכו בלי גבולות של מותר ואסור. הדיאלוג הזה בין התרבויות ובין דיסציפלינות שונות של אמנות שמיישמים מעצבים מתחומים שונים הופך את העשייה היפנית למעניינת. האמנים היפנים בני-זמננו מצליחים לייצר אמירה חברתית נוקבת, ועם זאת עושים את זה בחן, עם הרבה שמחת חיים והומור ובלי הרבה זיעה".
ואכן, העבודות המרשימות בתערוכה, שבה מציגים 17 אמנים ומעצבים נבחרים 15) יפנים ושני אמנים מניו-זילנד ובריטניה שפעלו שנים ארוכות ביפן,( נשענות על אמירה חברתית כלשהי. לצד כוכבים ותיקים כמו מעצב האופנה איסי מיאקי, שמציג גליל בד צהוב שבו מוטבעת כבר גיזרת הבגד, האדריכל טויו איטו שמציג ספסל עץ מעוצב ואמנית הטקסטיל האוונגרדי רייקו סודו שמציגה בדים מתוחכמים, מציגים אמנים הנמצאים בתחילת דרכם כמו קוסוקה סטומורה (שעבד עשר שנים עם איסי מיאקה,( שבולט בתערוכה עם הפרויקט "פיינל הום". בפרויקט שלו הוא מציג פריטים שימושיים שהושפעו ממספרם הגדל של חסרי-הבית בטוקיו. אמן אחר הוא ראיטה אישיקאווה, שמציג גם הוא פרויקט חברתי בשם "נקודת התלקחות," הכולל מאה חולצות לבישות שמעוטרות בסמלים של עימותים עקובים מדם ברחבי העולם. |  |  |  |  | |
|