 |
כל גולש מכיר את הרגע הזה: סיימת להכניס את כל הפרטים האישיים שלך לאתר, כולל שם מלא, מספר זהות, כתובת ומספר כרטיס אשראי, ואתה אמור ללחוץ על "שלח". לשנייה אתה מהסס: אולי בעצם עובדים עליך. אולי האתר הזה הוא אתר-דמה, ראי של אתר קיים, ואיזה מנוול חטף את כתובתו כדי לגנוב את מספרי כרטיסי האשראי של הלקוחות. הרי היו דברים מעולם.
חברת הסטארט-אפ החיפאית CallingID פיתחה פתרון. הטכנולוגיה שלה אמורה להגן מפני התופעה הזו, המכונה "פישינג", ושאר סוגי ההונאות ברשת. הטכנולוגיה מגלה באופן אוטומטי נסיונות לגניבת זהות ונתונים אישיים של גולשים באינטרנט, ומזהירה את המשתמשים לפני שהם מעבירים את הנתונים החוצה.התוכנה מציגה למשתמש פרטים נוספים על האתר ועל בעליו - כאלה שיעזרו לו לקבל החלטה באשר לחשיפת פרטיו.
בין היתר מודיעה התוכנה לגולש אם האתר לגיטימי, מי בעליו והיכן הם נמצאים. אם הפרטים שונים מאלה שהוא מצפה להם, כמו הימצאותם של בעלי האתר במדינה בלתי צפויה, המערכת ממליצה לגולש לשקול שנית אם להעביר מידע אישי. אם בעלי האתר מסתירים את זהותם,המערכת ממליצה להימנע משליחת הפרטים. "אנחנו לא חוסמים גישה לאתרים, אבל מציידים את המשתמשים בנתונים הדרושים כדי לקבל את ההחלטה", מסביר מנכ"ל CallingID, יורם ניסנבוים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|