 |
ביום שלישי ב-10:24 בבוקר נחת בתיבת הדואר האלקטרוני שלי המכתב הבא: "הצטרף כעת למאות לקוחות שמפיקים מ מיקרוסופט את המקסימום". מריח כמו דואר זבל, אבל ממיקרוסופט? בדקתי שוב ושוב, ואכן, אותה חברה שיצאה לפני 4 חודשים למלחמת חורמה בספאמרים, שולחת לי
מה שנראה כמו דואר זבל לכל דבר.
האם אנחנו מבינים עד כמה ספאם היא תופעה שלילית ומסוכנת? אפילו פלילית? אם לא, נוכל ללמוד ממיקרוסופט. "שליחת ספאם היא עבירה. אם זה נזיקין, אם זו פגיעה בפרטיות ואם דברים אחרים. זה שאין חוק לא אומר שזה חוקי", הסבירה עו"ד שי-לי שפיגלמן לאתר NRG מעריב לפני 4 חודשים, כשמיקרוסופט תבעה את אמיר גנס, מנכ"ל ניואפרוצ', בגין שליחת דואר זבל. שפיגלמן גם אמרה שמיקרוסופט, כמנהיגה אחראית בקהילה, "עושה פעילויות רבות שקשורות לדואר זבל, כמו יצירת טכנולוגיות שאמורות לסייע בסינון דואר זבל ובהורדת הכדאיות הכלכלית שלו".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
הספאם של מיקרוסופט
|
|
 |
 |
 |
 |
|
|
 |
|
 |
 |
 |
|
סיגל סיוון-ידוב, דוברת מיקרוסופט, בדקה בשבילנו את העניין, ומסרה כי "מיקרוסופט נוהגת לשלוח דואר ישירות ללקוחותיה על-פי רשומות הלקוחות שברשותה. הדיוור האלקטרוני המדובר נשלח לרשימת תפוצה ממוקדת של אנשי קשר מקרב לקוחות המיד-מרקט של החברה".
אז איך גם אני קיבלתי? אני הרי בכלל לא מיד-מרקט, שאלתי אותה. "בדקתי את העניין", היא ענתה, "ואכן שמך השתרבב לרשימת לקוחות המיד-מרקט שלנו. הדבר מוזר, מאחר שרשימות הלקוחות הן רשימות סגורות וממוינות על-פי קבוצות שונות של לקוחות שלנו, שעמם יש לנו קשרים מקצועיים כולל מפגשים מקצועיים סגורים".
אוקיי . אפשר לתהות כמה אנשים השתרבבו לרשימה הזו, המפולחת למשעי. שפיגלמן אמרה אז כי מטרתה העיקרית של התביעה של מיקרוסופט היא "לא לקבל את הכסף, אלא למנוע שליחת דואר זבל". אבל אני רוצה כסף. כמה? כמה שמיקרוסופט חושבת. בתביעה נגד גנס תמחרה מיקרוסופט את הנזק שבשליחת כל הודעה ב-5 דולרים . גם אני מחכה לצ'ק שלי. |  |  |  |  | |
|