ראשי > הרשת > טיפים > כתבה





המדריך המושלם לאימייל
המדריך המלא לתקלות באינטרנט ופתרונן – חלק ב'. והפעם: כל מה שרציתם ותרצו לדעת על אימייל
  ארז בן-ארי
7/7/2004  9:23
:עוד בכתבה
אותה הודעה פעמיים
למה האימייל ריק?
הדואר לא מתקבל
אי-אפשר לשלוח
לשלוח בתוכנה הנכונה
הטקסט מופיע בג'יבריש
סתם קובץ טקסט
הקובץ המצורף לא נפתח
התוכנה דורשת סיסמה
הדואר לא זז
מה עושים עם דואר זבל
יש וירוס או אין וירוס
בשבוע שעבר עסקנו כאן בשלל בעיות בחיבור לרשת. השבוע נעסוק באחת הסיבות העיקריות להתחברות לאינטרנט - דואר אלקטרוני. נפלאות דרכי האימייל, ועם כל משתמש חדש, אנו נתקלים בבעיות חדשות. אבל למה לחכות חצי שעה בטלפון לתומכים של ספקית האינטרנט? אצלנו תמצאו את התשובות לבעיות הנפוצות ביותר בתחום הדואר האלקטרוני. (למתקדמי האימייל – סביר להניח שהכתבה הוותיקה הזו תעניין אתכם גם היא).  
אותה הודעה פעמיים
מדוע המחשב מוריד לי את אותה הודעת דואר פעמיים, ולפעמים יותר?

כשהמחשב מוריד הודעות דואר מהשרת, הוא לא מוחק ממנו את ההודעות עד שתהליך ההורדה הסתיים. אם התהליך נקטע (למשל, בגלל עומס באינטרנט‭,(‬אז ההודעות לא נמחקות מהשרת.כשהמחשב מנסה להוריד את ההודעות בשנית, הוא מתחיל מההתחלה, וכך כל ההודעות יורדות שוב. כעקרון, אין מה לעשות מלבד לחכות שכל ההודעות יורדו במלואן ואז למחוק את הכפולות בצורה ידנית.אם זה קורה לעתים קרובות, כדאי לעבור לאינטרנט מהיר!
למה האימייל ריק?
קיבלתי אימייל ריק, רק עם קובץ מצורף. מה זה אומר? 

יכול להיות שזה מחבר שמתקמצן במילים, אבל רוב הסיכויים שזהו וירוס. במקרה כזה, אל תפתחו את הקובץ המצורף, אפילו אם הוא נשלח מאדם שאתם מכירים. אפשר להשיב להודעה ולשאול את החבר אכן שלח אותה. אם לא, יש למחוק אותה מיד.
הדואר לא מתקבל
מדי פעם אני מנסה לשלוח הודעת דואר לחבר עם קובץ מצורף, אבל החבר לא מצליח לקבל אותה. מה הבעיה?

חשבונות דואר מוגבלים בגודל הקבצים שמותר לצרף להודעה. במקרה שצירפתם קובץ גדול מדי, ספק האינטרנט של החבר פשוט מוחק את ההודעה. לפעמים תקבלו תגובה אוטומטית מהשרת, אבל באותה מידה יש סיכוי שפשוט לא תדעו. אם מדובר בקובץ חשוב, אנו ממליצים לשלוח אחרי ההודעה הודעה נוספת כדי לוודא שהראשונה הגיעה.
 
אי-אפשר לשלוח
מאז שהחלפתי ספק אינטרנט, אני לא מצליח לשלוח דואר אלקטרוני. מה הסיבה?

ככל הנראה שכחתם לעדכן את פרטי שרת הדואר שלכם. כדי לעשות זאת, פתחו את תפריט "כלים" ובחרו "חשבונות‭."‬ עברו ללשונית "דואר" ולחצו לחיצה כפולה על חשבון הדואר שלכם. אם ישנם כמה חשבונות, יש לחזור על הפעולה עבור כל חשבון. בדף ההגדרות שנפתח, עברו ללשונית "שרתים" ובשדה "שרת דואר יוצא" הקלידו את שם השרת של ספקית האינטרנט הנוכחית שלכם:

נטוויז'ן: ‭mailgw.netvision.net.il‬
013 ברק: ‭mail.barak-online.net‬ 
012 קווי זהב: ‭smtp.012.net.il‬
אינטרנט זהב: ‭sout.zahav.net.il‬
אקטקום: ‭mail.actcom.net.il‬
בזק בינלאומי: ‭mail.bezeqint.net‬
  
לשלוח בתוכנה הנכונה
באתרים מסוימים יש קישור לשליחת דואר, אבל כשאני לוחץ עליו נפתחת תוכנה אחרת מתוכנת הדואר הרגילה שלי. איך פותרים את הבעיה?

במערכת ההפעלה קיימת הגדרה לגבי איזו תוכנה להפעיל כאשר לוחצים על קישור של כתובת דואר. לפעמים השיוך הזה משתנה, בעיקר כשמתקינים תוכנת אימייל אחרת. אצל משתמשים רבים, השיוך משתנה כאשר מתקינים את ערכת התוכנות "אופיס‭,"‬ שמכילות את תוכנת הדואר אאוטלוק. אם תרצו לעבוד עם תוכנת אאוטלוק אקספרס, שמגיעה עם חלונות כברירת המחדל, הפעילו את התוכנה ולחצו על "כלים" ואז "אפשרויות‭."‬בתחתית הדף תופיע האפשרות: "קבע כברירת מחדל" פעמיים.לחצו על הכפתור העליון מבין השניים,והבעיה נפתרה. אם תרצו שתוכנת אימייל אחרת תהיה ברירת המחדל, חפש בהגדרות שלה אופציה דומה.
הטקסט מופיע בג'יבריש
קיבלתי הודעת דואר, אבל כל הטקסט מופיע באותיות מוזרות ובלתי קריאות. למה זה קורה?
  
כאשר תוכנת הדואר יוצרת הודעה, היא מבצעת "קידוד" לעברית, וקיימות כמה צורות לעשות זאת. ככל הנראה, השולח בחר קידוד שונה מברירת המחדל של תוכנת האימייל שלכם, ולכן התוכנה אינה יודעת להציג את העברית כראוי. כדי להתגבר על כך, פתחו את ההודעה, פתחו את תפריט "תצוגה"
ובחרו "קידוד‭."‬ ברשימה שתופיע, בחרו ‭.Hebrew (ISO-Logical)‬ אם המצב לא השתפר, חזרו על התהליך אך בחרו ‭.Hebrew (Windows)‬ אם גם זה לא עזר, חזרו על התהליך עם ‭Unicode (UTF-7)‬ ואחר כך עם ‭.Unicode (UTF-8)‬ אחד מארבעתם אמור להצליח. אם במקום אותיות מופיעים סימני שאלה, אז ככל הנראה הקידוד נהרס לחלוטין ותצטרכו לבקש מהשולח שישלח את ההודעה שוב.
סתם קובץ טקסט
חבר שלח לי קובץ מצורף לדואר אלקטרוני, אבל במקומו, הגיע סתם קובץ טקסט (בסיומת ‭.(TXT‬ מה עושים?

קיימות תוכנות אנטי וירוס שמגינות מפני וירוסים בדואר אלקטרוני על-ידי כך שהן סורקות כל הודעה ומסירות ממנה קבצים מצורפים הנגועים בווירוס, או קבצים שעלולים להיות מסוכנים (למשל, קובצי תוכנה מסוג EXE נחשבים למסוכנים מאוד‭.(‬ תוכנות סינון מסוג זה נפוצות במיוחד בארגונים, כך שאם השולח או אתם נמצאים בארגון, סיכוי סביר שזו הסיבה. גם תוכנות אנטי וירוס ביתיות מבצעות הסרה מסוג זה, אך זה פחות נפוץ. במידה שה"ניקוי" נעשה על-ידי התוכנה בארגון, לא תוכלו לעשות דבר. אם התוכנה היא ביתית, תוכלו לבטל אותה ולבקש מהשולח לשלוח את הקובץ שוב, אך אנו ממליצים לא לעשות כך, מכיוון שכך אתם פוגעים בהגנה חשובה על המחשב.
 
זהירות! קוף תמים נושא וירוס
הקובץ המצורף לא נפתח
חבר שלח לי קובץ מצורף לדואר אלקטרוני, אבל אני לא יכול לפתוח אותו.

הגרסאות החדשות של תוכנות האימייל של מיקרוסופט מתוכננות לחסום באופן אוטומטי סוגים שונים של קבצים מצורפים, מחשש שאלה מכילים בתוכם וירוסים. במקרה כזה, התוכנה מראה לכם שהקובץ קיים, אך מונעת את הגישה אליו.
בקישור הבא מוסבר כיצד לבטל התנהגות זו, אך אנו ממליצים שלא לעשות כך - הסכנה להידבקות בווירוס היא גדולה והנזק עלול להיות משמעותי.

 
התוכנה דורשת סיסמה
מדי פעם, כשאני מנסה לקרוא את האימייל שלי, המחשב פתאום דורש ממני סיסמה, וכשאני מקיש אותה, הוא לא מקבל אותה. למה הוא עושה את זה?

מצב זה עלול לקרות כאשר נוצר "פקק" בשרת הדואר של ספקית האינטרנט שלכם. לפעמים, התקשורת עם שרת הדואר מתנתקת באמצע עקב עומס או תקלה טכנית, והשרת נשאר "נעול‭,"‬ כלומר הוא "חושב" שהוא עדיין מתקשר איתכם, ולכן הוא לא מקבל ניסיונות תקשורת חדשים. במקרה כזה, תוכנת הדואר שלכם לא יודעת מה פשר השגיאה ומבקשת מכם להקיש את הסיסמה בטעות. במקרה כזה, יש להמתין מספר דקות ולנסות לקרוא את הדואר שוב - בדרך כלל המצב יסתדר מאליו בתוך ‭10-5‬ דקות.
הדואר לא זז
כשאני שולח הודעות, הדואר נתקע והמחשב מודיע ש"השרת לא הגיב במשך 60 שניות‭..."‬ מה עושים?

כשתוכנת הדואר שלכם מתקשרת עם שרת הדואר האלקטרוני, היא נותנת לו 60 שניות כדי להגיב, ואם תוך פרק זמן זה לא התקבלה תגובה, מוצגת השגיאה. בדרך כלל חוסר התגובה נובע מעומס על השרת או עומס באינטרנט. אם התופעה חוזרת באופן קבוע, תוכלו להגדיל את פרק הזמן שניתן לשרת להגיב. לחצו על "כלים" ו"חשבונות‭,"‬ עברו ללשונית "דואר" ולחצו לחיצה כפולה על חשבון הדואר שלכם (אם ישנם כמה חשבונות, תצטרכו לבצע את הפעולה על כולם‭.(‬ עברו ללשונית "מתקדם" וגררו את בורר התזמון ימינה לכיוון "ארוך‭."‬
מה עושים עם דואר זבל
אני מקבל המון דואר זבל. יש פתרון?

מבעיה זו סובלים פחות או יותר כל משתמשי האינטרנט, ולמרבה הצער אין עבורה פתרון כללי. ראשית, מומלץ שלא להשיב להודעות אלה גם אם מופיעה בהן אפשרות הסרה. פתרון יעיל למדי אך מוגבל, הוא תוכנות מיוחדות לטיפול בספאם כמו נורטון אנטי-ספאם. המגבלה של תוכנות אלה היא שהן לפעמים מפספסות לכאן או לכאן, כלומר, הן עלולות לחסום הודעות לגיטימיות או מאפשרות מעבר להודעות זבל. לחלופין, אפשר להזמין שירות דומה מספקית האינטרנט שלכם בתשלום חודשי.
יש וירוס או אין וירוס
אני מקבל כל הזמן וירוסים מחברים שלי, אבל הם טוענים שאין להם שום וירוס. מה לא בסדר אצלי? 

הווירוסים אימצו להם דרך עבודה שטנית במיוחד. כאשר מחשב כלשהו נדבק בווירוס,הווירוס שולח את עצמו לכל מי שמופיע ברשימת התפוצה של המחשב המודבק. כדי למנוע מבעל המחשב לגלות זאת, הווירוס מתחזה, באופן אקראי, לאדם אחר באותה רשימת תפוצה, כך שלאדם שמקבל את הווירוס נדמה שהוא הגיע מאדם אחר, זר לחלוטין. אם לשולח ולך יש חברים משותפים, ייתכן שאחד מהם הוא המקור, אך לרוב לא ניתן לגלות כך בוודאות מי הוא הנגוע.

 
 
*גילוי נאות: הכותב הוא עובד מיקרוסופט ישראל
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך