ראשי > הרשת > צרכנות רשת





בית קברות למחשבי כף יד
יובל הכניס את מחשב הפאלם המושבת שלו למעבדה של חברת "כלנית". המעבדה איבדה את המכשיר. איך קורה דבר כזה?
  ערן טל
29/6/2004  11:28
:עוד בכתבה
גם אתם נתקלתם בבעיה? יש כתובת
חוויית הביקור במעבדת השירות יכולה, בדיוק כמו חוויית הביקור בבית החולים, לאשש את אמונו של אדם ביכולות המין האנושי ושלל הטכנולוגיות שלו, או שהיא יכולה להפוך אותו לסמרטוט תחת נעליה של הבירוקרטיה הפנים-מעבדתית.

נחשו איזו חוויה עברה על יובל פסוב, סטודנט באוניברסיטת באר שבע ,וחברו
הפאלם VX המושבת. מסתבר שלאחר כשנתיים במחיצת אדונו, החליט הפאלם לצאת לטיול בעולם הבא ולהשאיר את יובל בודד וגלמוד. חרף מאמציו של יובל, המכשיר סרב להידלק ופשוט שבק חיים. יובל, שכבר נקשר, סרב לקבל את החלטתו והתעקש להציל את חברו היקר, או לפחות את  החומר הנמצא עליו. במהירות הבזק הפקיד אותו בידי מעבדת השירות של כלנית בתל אביב.

לאחר שחיכה כשבוע, חזרו אליו מחברת כלנית ודרשו תשלום של כ-150 שקל על הבדיקה, לא כולל השליח שיביא את הפאלם לבאר שבע. השליח אומנם הגיע יחד עם הפאלם, אך למרות ניקוי מגעים בסיסי, הפעלה קצרה גילתה כי המכשיר חזר מחדר המתים – והוא עדיין מת. פסוב התקשר בזעם לכלנית משום שלא יכול היה להגיע מידי יום לתל אביב, ועל כן כלנית שלחה  שליח מטעמה לקבל את הפאלם לידיה בחזרה. לאחר 10 ימים של צפיה לבאות, החליט פסוב להתקשר ולבדוק האם הגיעו ימי משיח. למרבה הגיחוך הסתבר לו שאתי משירות לקוחות מחכה אף היא לבואו של השליח שיביא לה את הפאלם.

אז מה עכשיו? מחכים. "חיכיתי כל כך הרבה זמן, אמרו לי שיחזרו אליי אבל לא קרה כלום. התקשרתי שוב והשארתי הודעה. לבסוף חזרה אלי פועה, מנהלת הלקוחות ואמרה שהעניין בבדיקה ושהיא תחזור אלי. השאירו לי הודעה אחת ורצו לפצות אותי בפאלם משומש. לא הסכמתי, ניסיתי שוב לחזור אליהם אבל לצערי עד עצם היום הזה אף אחד לא טרח לחזור אלי ולספר לי מה קרה עם הפאלם שלי ומה עם כל החומר החשוב".
תגובת החברה
חברת כלנית, הוא עוד ישוב?

פועה שרון, מנהלת תפעול ושרות בחברה: "חברת כלנית שמה דגש רב ומשאבים רבים על השרות ללקוח. פניתו של יובל פסוב התקבלה בשרות לקוחות והם ייצרו עימו קשר טלפוני. ליובל היה פאלם מסוג VX - מכשיר שחור לבן, שייצורו הופסק על ידי חברת פאלם לפני כשלוש שנים. אולם חברת כלנית מעניקה שרות ותיקונים לפאלם לקהל לקוחותיה. כאשר יש תקלה בפאלם והוא לא עובד, הסוללה מתרוקנת, והנתונים נמחקים. האחריות לנתונים ולגיבוי היא באחריות הלקוח דבר שמודגש בתעודת האחריות המשווקת עם המכשיר ובספרי ההדרכה השונים."

"במקרה של יובל היה ספק לגבי זיהוי הפאלם עצמו כאשר בפועל לכל פאלם יש מדבקת שרות ממוספרת של חברת כלנית ומספר סידורי. ברשותו של יובל לא היו רשומים מספרי הזיהוי הנ"ל ולכן יש קושי לאתר את המוצר."

"למרות זאת הציעה מחלקת השרות ללקוח פאלם  אחר ועזרה בסנכרון הנתונים מהמחשב שלו לפאלם. עם סרובו של יובל פסוב הוצע לו לפנים משרות הדין פאלם מדגם 515  - צבעוני עם קיבולת זיכרון גדולה יותר מאשר ה VX המקורי. אולם יובל סרב ודרש לקבל את המכשיר הספציפי שלו."

"לאחר שיחה אישית בין יובל פסוב ויו"ר חברת כלנית פיני סביון הוחלט להעניק ליובל כחלק ממדינות השרות פאלם חדש לחלוטין מסוג 71ZIRE ."
השורה התחתונה
האחריות על גיבוי הנתונים היא של הלקוח, האחריות על זיהוי המכשיר היא של הלקוח, החברה בכלל עושה טובה שהיא מתקנת את המכשיר שכבר אינו מיוצר. באמת התנהגות למופת. ואנחנו תקווה שמעבר לתיקון הנזקים התקשורתיים שבהענקת הפאלם החדש, בכלנית ישנסו מותניים שירותיות וידאגו שכל מכשיר שנכנס למעבדתם גם ייצא ממנו, מתוקן אם אפשר, גם אם הלקוח לא שמר את הפרוספקטים המקוריים בבוידעם. אין שוב תירוץ או סיבה לאובדן מחשב שנכנס לתיקון. יש לזה רק שם: פאשלה.
גם אתם נתקלתם בבעיה? יש כתובת
המדור, המתפרסם מדי יום שלישי, מטפל בצרכנות רשת ומוצרי מחשוב. מעכבים לכם מוצר שהזמנתם ברשת? מסרבים לתמוך בתוכנה או מחשב? ספק האינטרנט שלכם מתעלל בכם? אין סיבה לוותר. שלחו אלי אימייל ל-erant@maariv.co.il ואבדוק את העניין בשבילכם. 
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך