"בעלי אל על מסכלים את הסיכומים עם המנכ"ל"
על רקע דיווחים סותרים לגבי התקדמות במשא ומתן בין ועד הטייסים להנהלת החברה, גורם המעורה בפרטים מפנה אצבע מאשימה לבעלי המניות: "התנהלות מביכה"
במרתון של שיחות ליליות בין מנכ"ל אל על דוד מימון לנציגי ועד הטייסים בראשות ניר צוק, הושגה התקדמות מסוימת, אך קיימות עדיין מספר נקודות לא פתורות לסיום המשבר. למרות ההבנות הראשוניות שהושגו, שני הצדדים ממשיכים להחליף מהלומות בניסיון לשפר עמדות לקראת ההסכם.
''בעלי המניות הם המכשול העיקרי''. מטוס אל על.
צילום: SHUTTERSTOCK
גורם המעורה בפרטים מסר ל-360 כי המכשול העיקרי העומד בפני סיכום הם כרגע בעלי המניות של החברה, אשר מסרבים לאשר את ההבנות שהושגו בין המנכ"ל לבין הטייסים, בתיווכם של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי.
אותו גורם הוסיף כי למרות ההתקדמות בשיחות, הדרך בה מנהלת החברה את המשא ומתן היא מביכה, כאשר המנכ"ל מגיע לסיכום מסוים עם הטייסים אך בעלי המניות משנים אותו שוב ושוב.
בהודעה שנמסרה הבוקר (ד') מטעם ועד הטייסים נאמר כי טייסים ותיקים בני 65 ומעלה אשר יפסיקו לטוס ויעברו לתפקידי הדרכה או ניהול, ישמרו על דרגת השכר המקורית שלהם. כמו כן דורשים הטייסים סיכום על מנגנון פיצויי פרישה לטייסים אשר לא יימצא להם תפקיד אחר.

''שיטות שפסו מן העולם''. עובדי אל על מפגינים נגד ההנהלה.
צילום: נציגות עובדי אל על
בהנהלת החברה הביעו פליאה על הודעת הטייסים והכחישו כל סיכום בעניין: "הודעת הטייסים לא מתואמת עם הנהלת אל על. מפתיע שבעיצומו של משא ומתן שטרם הסתיים צד אחד מדווח על דעת עצמו על סיום התהליך. שיטות אלה פסו מן העולם".
לגבי הטענה כי בעלי המניות הם אלה שמטרפדים את ההסכם נמסר מהנהלת אל על כי אין שחר לדברים. "הטייסים מוציאים הודעות הזויות בניסיון ללחוץ על ההנהלה ובעלי המניות, אך אין לכך קשר למציאות. הייתה התקדמות בחלק מהנושאים וסוכם שהיום ימשכו השיחות", נאמר בהודעת החברה.
ועד הטייסים מאשים ההנהלה בהוצאה לחופשה כפוייה.(צילום: ועד טייסי אל על)
המאבק הארוך ורווי היצרים בין הנהלת אל על לטייסים הגיע לשיאו בשבועות האחרונים, לאחר שהטייסים פתחו בעיצומים וגרמו לשיבוש בטיסות הסדירות. הנהלת החברה מצידה פנתה לבית הדין לעבודה בטענה כי שביתת הטייסים מהווה הפרת הסכם.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg