לאחר פיילוט: משרד התחבורה אישר לייבא רכבים זעירים
הרכבים הזעירים, המכונים קוודרוסייקלים, הם למעשה מכונית זעירה לשניים, בה מורכב מנוע בהספק של עד 15 קילו וואט - כמו קטנוע קטן. עם זאת, במבחני בטיחות של NCAP, נכשלו רכבים אלו כישלון חרוץ
עידן חדש בתחבורה? שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חתם היום (שלישי) על תקנות חדשות המתירות לייבא כלי רכב זעירים, המכונים קוואדרוסייקל, לאחר פיילוט מוצלח שנערך במשרד התחבורה. עם זאת, במבחני ריסוק שהתקיימו השנה בהם נבחנו מספר דגמים של קוואדרוסייקלים, הם נכשלו כישלון חרוץ.עוד כותרות ב-nrg:
• בצה"ל כבר מתכוננים לפיגוע של דאעש בדרום
• "עדות המח"ט הושפעה מדעותיו הפוליטיות"
כל התכנים הכי מעניינים -בעמוד הפייסבוק שלנו
דיוויד וורד, מנהל ארגון הבטיחות האירופי NCAP שמדרג בטיחות של מכוניות מכל העולם, אמר לאחר הכישלון במבחנים של הקוודרוסייקלים כי "חשוב שהלקוחות יהיו מודעים לחסרונות הבטיחותיים של הקוודרוסייקלים. אנחנו נחמיר את הדרישות הבטיחותיות מיצרני הקוודרוסייקלים באמצעות חקיקה באיחוד האירופי".

קוואדרוסייקל רנו טוויזי
צילום: EPA
התקנות החדשות לאישור הקוודרוסייקלים, שהועברו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, מאפשרות ייבוא של מכוניות זעירות, המצוידות במנוע שהספקו אינו עולה על 15 קילו וואט. על פי התקנות, יתאפשר לייבא כלי רכב זעירים, בעלי ארבעה גלגלים, המיועדים לנהג, נוסע אחד ומטענם. הרכב הזעיר, דוגמת רנו טוויזי, מותאם לדרישות התקינה האירופאית.
הנסיעה בקוודרוסייקל תחויב ברישיון נהיגה לרכב פרטי (דרגה B) וביטוח. כלי רכב אלה יורשו לנוע בדרכים עירוניות בלבד.
השר כץ, אימץ את יבוא מכוניות המיני בעקבות מסקנות צוות מקצועי, בין משרדי שבחן המלצות לשימוש ברכבי קוואדרוסייקל בישראל. הפיילוט אושר, על ידי ועדת ניסויים בין משרדית, המשותפת למשרד התחבורה והטכניון.
שר התחבורה ציין כי, מדובר בכלי רכב קטן ממדים שיאפשר לו להשתלב בקלות בתנועה, בדומה לכלי רכב דו-גלגלים, ועשוי להוות פתרון תחבורתי יעיל להקלה על העומס בכבישים ועל מצוקת החניה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg