100 משפחות ניצלו

מספר ההרוגים בתאונות דרכים ירד ב‭25-‬ אחוז בתוך שנה. עלינו לברך על ההישג, אך להמשיך במאבק נגד המוות המיותר בכבישים

שמואל אבואב | 1/1/2013 8:31 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר RSS
מאה משפחות ניצלו השנה במדינת ישראל. מאה משפחות לא ייאלצו לחוות את התפוררות המשפחה, את העצב התהומי, המועקה הכבדה, חוסר האונים והדממה המשתררת בבית בעקבות אובדן בן משפחה בתאונת דרכים.
טראומת ההתפרקות נמנעה, אבל אפשר לעשות עוד. תאונת דרכים בכביש 4
טראומת ההתפרקות נמנעה, אבל אפשר לעשות עוד. תאונת דרכים בכביש 4 צילום: אבי אשכנזי

בסיכום שנת 2012 רושמת לעצמה ישראל הישג גדול. לראשונה בהיסטוריה שלה, לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הופחת מספר ההרוגים בכבישים ברבע ‭25)‬ אחוז) בתוך שנה אחת. בשנת 2011 נהרגו בכבישי הארץ 374 ישראלים וישראליות, ובשנת 2012 פחת מספרם ל‭288-‬ (נכון ל‭30-‬ בדצמבר‭.(‬

הפחתה דרמטית זו משלימה מגמה רצופה ועקבית של ירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים לאורך השנים האחרונות. המדינה מצליחה לעמוד ברף שנקבע בדוח שיינין, התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים, ולהוריד את מספר ההרוגים השנתי אל מתחת ל‭.300-‬

אלא שלצד מאה המשפחות שלא חוו השנה את המשבר, את ביתן של למעלה מ‭280-‬ משפחות אחרות כן פקד האסון. לרגע אחד קצר מותר לכולנו לעצור, להתבשם בהישג שאין לו שיעור, ולהכיר טובה לשר התחבורה על הובלתו את המערכת אל ההישג.

לאחר מכן עלינו לזכור את 281 הקורבנות, המצטרפים ללמעלה מ‭31,000-‬ קורבנות התאונות מקום המדינה, וכדי למנוע את הקורבנות הבאים, לשנס מותניים ולהפיק את הלקחים המרכזיים לקראת המשך המערכה.

הנקודות לשיפור לשנה הבאה הן, לאסור נסיעה וחניה של כלי רכב כבדים בתחומי היישוב, ולהפריד בין שטחי הנסיעה והחניה לשטחי החצר והמשחק. המסקנה הנובעת מהיפגעות הנהגים הצעירים היא שמערכות החינוך והאכיפה במגזר הערבי דורשות השקעה נקודתית מסיבית.

מוטלת עלינו חובה להמשיך את ההצלחה, וזאת באמצעות המפתחות המקצועיים הבאים: על הממשלה לאשר את התוכנית הלאומית הרב שנתית

‭2020-2013‬ ולהציג תוכנית מפורטת לירידה אל מתחת מתחת ל‭270-‬ הרוגים עד שנת ‭.2020‬ עליה להוסיף לקדם את התחבורה הציבורית כדי להקטין את הגודש בכבישים ולחסוך מיליארדי שקלים למשק.

עליה להוסיף לפעול ללא לאות לשיפור תשתיות הבטיחות ולקידום האכיפה, השפיטה והענישה כדי להרתיע; מערכי הפינוי החילוץ וההצלה כדי להציל; החינוך וההסברה וטכנולוגיות הבטיחות בכלי הרכב.

מעל לכל, על הממשלה להפנים את המסר הכלכלי של שנה זו, שלפיו השקעה בבטיחות בדרכים חוזרת לקופה בצורת חיסכון גדול עשרת מונים, בעלויות כיסוי נזקי התאונות למשק. לשם כך על שר התחבורה להבטיח את תקציבה של הרשות לבטיחות בדרכים, ואף להוציאו אל מחוץ לדיונים על הקיצוץ הצפוי בתקציב המדינה. ‭250-240‬ הרוגים בשנה הם יעד בר השגה לשנים הקרובות, והוא מהווה מבחן עליון למובילי המערכה.

הכותב הוא מנכ"ל עמותת "אור ירוק".

צילום ארכיון: אריק סולטן
להמשיך ולאכוף בצורה נוקשה את החוקים. שוטר תנועה עורך בדיקות אלכוהול צילום ארכיון: אריק סולטן
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

שמואל אבואב

צילום: .

מנכ"ל עמותת אור ירוק. לשעבר מנכ"ל משרד החינוך

לכל הטורים של שמואל אבואב

פייסבוק

קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים