המודל הכלכלי של בטר פלייס יעבוד?

חזונו של שי אגסי לשימוש במכוניות חשמליות ראוי לסיוע של המדינה. לו הממשלה הייתה מציגה תוכנית אסטרטגית כולם היו יכולים להרוויח

גיל מלמד | 26/9/2011 12:08 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בשנתיים האחרונות התמקדה הביקורת הציבורית כלפי מהלכיה של בטר פלייס לא בחברה, עצמה אלא בעיקר ברגולטור - משרד התשתיות, אהוד אולמרט ושמעון פרס, אשר העניקו לה שורה של הבטחות, מפורשות או מרומזות, לגיבוי המודל העסקי שלה.

בטר פלייס פותחת אולם תצוגה ומקבלת הזמנות

חזון כמו של שי אגסי למעבר לשימוש במכוניות חשמליות ראוי לסיוע של המדינה, בעיקר בקביעת מדיניות שתקדם את מה שמועיל לה ולאזרחיה ותמנע אפשרות להקים מונופול בתחום טעינת הרכב החשמלי. לו הממשלה היתה ומציגה תוכנית אסטרטגית לעשור לפחות כולם היו יכולים להרוויח. אלא שהממשלה לא עשתה זאת ולא ביטלה את האמונה שנוצרה ולפיה לא תתאפשר תחרות חופשית בתחום.
הבאזז הקסים את המשקיעים

בטר פלייס גייסה מאות מיליוני דולרים בעיקר על סמך הבטחות וחזון. מובן שהחלטות ממשלה והצהרות של ראש הממשלה ושל נשיא המדינה לא הזיקו. כמו כל חברת סטארט-אפ, גם בטר פלייס ייצרה רעש תקשורתי בכל הזדמנות, והבאזז הזה הקסים אנליסטים ומשקיעים.

בחצי השנה האחרונה, מאז שבטר פלייס פרסמה את התחשיב הכלכלי להפעלת המכוניות, רבים מתמקדים בשאלה כמה אחוזים היא מתכננת להרוויח על החשמל ששייך לאזרחים. אלא שהתמקדות ברווחים מחטיאה את העיקר. השאלה האמיתית היא אם

בטר פלייס מייצרת ערך למשקיעים או שבסוף התהליך הם ימצאו את עצמם לאחר "תספורת" או "גילוח".

בטר פלייס טוענת שהיא לא דורשת שקל מהמדינה, אבל המצב שונה. המודל העסקי של החברה נסמך על הטבות מס שהמדינה מעניקה למכונית חשמלית. אם הרגולציה תמנע מונופוליזציה, ואם יתברר שהמודל הכלכלי של בטר פלייס לא עבד, מרבית הכסף שיירד לטימיון יהיה של המשקיעים - ובהם המוסדיים. בעוד 3-2 שנים נדע אם הקצף שנמרח על עוגת הרכב החשמלי ראוי למאכל או שזהו קצף גילוח.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

גיל מלמד

צילום: דעות

עורך תחום הרכב ב"מעריב". מכור לבנזין ולכל כלי רכב ממונע, אבל שוחר איכות הסביבה. בעבר עבד ב"ידיעות אחרונות" וערך את מגזין הרכב "טורבו"

לכל הטורים של גיל מלמד

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים