מטרת המשטרה: אזיקים לצורך כותרות

חניה כפולה ועוד שלל עבירות תנועה שמעידות על חוסר רגישות הם העזובה וההזנחה שבה צומחת נהיגה אגואיסטית ומסוכנת בישראל

גיל מלמד | 20/7/2011 14:07 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
המנטאליות הפוליטית השולטת בישראל, מנטאליות הסופרטאנקר, השתלטה גם על הפקידות ועל הגופים השלטוניים ומאיימת להפוך את חיינו לבלתי נסבלים. זהו ניהולאשר מתמודד עם התקלות רק אחרי שכבר גרמו לנזקים אדירים - במקום למנוע אותן מבעוד מועד, ומנסה למזער נזקים באמצעים רועשים ויקרים אשר עושים כותרות וצלצולים אבל תועלתם מוגבלת עד אפסית.

דרך ניהול אחרת, שהוצגה על ידי ג'יימס וילסון וג'ורג' קיילינג אבל מיוחסת בטעות לרודולף ג'וליאני ראש עיריית ניו יורק, נקראת תיאוריית החלונות השבורים והיא דורשת התמודדות עם המטלות היומיומיות השונות ביסודיות ובחריצות.

גופים שלטוניים שמנוהלים במנטאליות הסופר טאנקר לא מסוגלים לבצע את המלאכה היומיומית, ומה שמעניין את המנהלים שלהם זה לא המלאכה עצמה, או האזרחים שראוי שיקבלו אותה, אלא האופן שבו הם יצטיירו בעיניי הציבור והפוליטיקאים.

שניים-שלושה "עברייני תנועה" אזוקים בשבוע יספקו אמנם לאוזקים כמה כותרות, אבל אין בכוחם לתקן אף אחד ממאות אלפי "החלונות השבורים" שמוזנחים כבר שנים רבות: עבירות תנועה זניחות לכאורה שלא נאכפו במשך שנים, ולכן גם מי שמבצע אותן לא תמיד מבין עד כמה הן מסכנות אותו ואחרים. חניה על מדרכות, חניה כפולה, ממכר בייגלה ופרחים בשולי כבישים, ועוד שלל עצום ורב של עבירות שמעידות על חוסר רגישות לשאר משתמשי הדרך הם העזובה וההזנחה שבה צומחת נהיגה אגואיסטית, אוטיסטית ומסוכנת.
מלאכה יומיומית קשה

שוטרים שיעסקו במניעת העבירות הקטנות, היומיומיות, לאו דווקא באמצעות פנקסי הדוחות שלהם אלא בעצם נוכחותם הסמכותית והדיאלוג שלהם עם נהגים - יכולים לבער את הקוצים לפני שאלה יתלקחו לתבערה גדולה. מעצר של נהגים, לכאורה כאלה שעברו עבירות קשות, עלול לפתוח פתח להשתוללות משטרתית חסרת רסן שתפגע דווקא בחפים מפשע ולא תדגדג לעבריינים האמיתיים.

מרדפים משטרתיים בנוסח סדרות טלוויזיה יפילו קורבנות בקרב עוברי אורח תמימים, כשכל זה יבוצע לכאורה בשם "המאבק" אבל למעשה למען קידום יחסי הציבור של קציני משטרה בכירים. אין תהילה

לזגגים, זה נכון, ואף ערוץ טלוויזיה לא יבחר לסקר שוטר קשה יום שמבקש לשנות התנהגות של נהג שחנה "רק לרגע" תוך חסימת נתיב תנועה, או את השוטר שעומד בלילה גשום ומבצע בדיקות שכרות.

אבל כדי לשנות את תרבות הנהיגה של מיליוני נהגים לא יועיל הסופר-טאנקר של בית מעצר קישון, לא יועילו אלימות משטרתית שבעקבותיה מגיעה תגובתה הלאקונית של היחידה לחקירת שוטרים, ולא יעזרו מרדפים מסוכנים אחרי נהגי טרקטורונים.
 
כדי לצמצם באמת את מספר התאונות צריך לבצע את המלאכה היומיומית הקשה באמת, ולתקן את החלונות השבורים אחד אחד.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

גיל מלמד

צילום: דעות

עורך תחום הרכב ב"מעריב". מכור לבנזין ולכל כלי רכב ממונע, אבל שוחר איכות הסביבה. בעבר עבד ב"ידיעות אחרונות" וערך את מגזין הרכב "טורבו"

לכל הטורים של גיל מלמד

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/traffic_safety/ -->