הקמפיין הכושל לשחרור גלעד שליט
ישראלים שעצורים ברחבי העולם יכולים רק לקנא בלחץ שמופעל לשחרור שליט. נשאלת השאלה: למה בישראל אנשי רוח מתגייסים לחלץ אותך מהשבי רק כשצריך לשחרר מחבלים?
ובאמת ראש הממשלה ושר הביטחון שעליהם נועדו הספינים האלה ללחוץ כדי שיסכימו לכל עסקה עם החמאס, מן הסתם התרגלו כבר לחיות עם הלחץ הזה ואילו ככל שרואים בחמאס שבישראל כמהים לשובו של החייל השבוי, מעלים את הכופר הנדרש. כך נוצר מלכוד, שרק מהדק את טבעת השבי סביב גלעד שליט.
ניתן היה לפעול באינספור דרכים אחרות כמו הפסקת החשמל לעזה, הרעת תנאי האסירים הפלסטינים, חטיפת בניו של איסמעיל הנייה ועוד, אלא שאף אחת מהדרכים האלה לא ננקטת. רק לפני זמן לא קצר, פורסם שישראל תעביר לרצועה 3 מיליון קוב מים, לשיפור כמות ואיכות מי השתייה ואף אחד ממנהלי הקמפיין לשחרור גלעד לא מחה. במקום זאת מעדיפים להפנות את החיצים לממשלת ישראל ולערוך את הדה-לגיטימציה לה, עד שניתן היה לחשוב שהיא זו שחטפה את גלעד.
יכול להיות שהחמאס בכלל לא רוצה עסקה?
באופן תמוה, על אף חוסר ההיגיון שבה ועל אף כישלונה, הטקטיקה הזו ממשיכה להתקיים. עד שנראה כאילו כבר יש לה חיים משל עצמה.
סלבריטאים נכנסים ויוצאים מחדרים סגורים, מוכיחים לנו כמה שהם רגישים ואכפתיים, דמויות מזוהות פוליטית כמו מאיר שלו ויואל מרשק ומחאות חברתיות עם גוון של שמאל קיצוני, ממשיכות להפוך את המאבק לכלי ניגוח של הממשלה שנואת נפשם, ומתפתחת לה מערכת משומנת שמפרנסת הרבה אנשים המרוויחים מהמצב ואין להם שום סיבה לרצות שהוא ישתנה.
ישראלים אחרים כמו עודה טרבין ואילן גרפל שמוחזקים בכלא המצרי, או רוני פוקס שעצור בגיאורגיה, והאסיר הוותיק ביותר, יונתן פולארד, יכולים רק להתקנא, הם לא זוכים לשמינית מתשומת הלב לה
זוכה גלעד. מה שמעלה את השאלה למה בישראל אנשי רוח ותקשורת מתגייסים לחלץ אותך מהשבי רק כשניתן לשחרר תמורתך מחבלים?
ושאלה אחרונה למנהלי הקמפיין. אתם באמת בטוחים שבחמאס כל כך מעוניינים בעסקת אסירים? מעבר לכך ששנאתם כלפינו עזה ויוקדת והפיתוי להמשיך ולהשפיל אותנו עם חייל חטוף גבוה בהרבה מכל אהבה וגעגוע לאסירים שלהם, הרי שהחמס הוא שיצטרך עכשו למצוא למאות אסירים שישוחררו בעסקה כזו, תפקידים ותעסוקה, שלא לדבר על כך שחלק מהם עלול לשנות את האיזון הפוליטי בארגון, או לאיים על מקומם של המנהיגים הנוכחים.
ולכן ייתכן מאוד, שהדרך לשחרורו של גלעד שליט, עוברת דרך השחרור של מנהלי הקמפיין שלו מהאקסיומות שהם שבויים בהן.