יש חשמל באוויר?
מעניין מה חושבים במשרד התשתיות על כך שהמכונית הירוקה מעודדת לשרוף עוד פחם בתחנות הכוח. התגלתה אנרגיה מיותרת?
במקביל פרסמה בטר פלייס את החבילות שהיא מציעה לרוכשי המכונית החשמלית. תעריפי המנויים מעבירים מסר ברור: ככל שנוסעים יותר - משלמים פחות עבור כל קילומטר. מעניין מה חושבים במשרד התשתיות על העובדה שהמכונית הירוקה של המחר מעודדת את הישראלים לשרוף עוד ועוד פחם וגז בתחנות הכוח. האם התגלתה לפתע אנרגיה מיותרת?
המכונית החשמלית של שי אגסי משווקת מיומה הראשון כגלגל ההצלה הירוק של העולם. יש לה יתרונות סביבתיים לא מבוטלים, אבל מעל ראשה מרחפים גם סימני שאלה ירוקים שכבר נידונו יותר מפעם אחת. על רקע הספקות הללו היה אפשר לצפות לקצת יותר רגישות בקביעת תעריפי ההתקשרות עם בטר פלייס.
מי שיעשה מנוי ל-20 אלף ק"מ בשנה ישלם 1,090 שקל בחודש, כלומר, 65.4 אגורות לק"מ. מנוי ל-30 אלף ק"מ, לעומת זאת, יעלה 1,599 שקל
זו שיטה מקובלת לפיתוי לקוחות להגביר את הצריכה (ספר אחד ב-100, שניים ב-150), אבל כאן הגברת הצריכה פירושה עוד מכוניות על הכביש, עוד פקקים, עוד תאונות דרכים, עוד כבישים שיש לסלול על חשבון שטחים פתוחים וכמובן עוד צריכת חשמל. והחשמל בישראל, עד להודעה חדשה, לא מופק ממקורות נקיים כמו שמש או רוח.
aviv67@gmail.com