אייכה: קמפיין פנימי וחדש של חסידי חב"ד
19 שנים לאחר שהרבי מלובביץ' לקה בשבץ מוחי נעשה ניסיון לאחד בין הפלג "המשיחי" לפלג ה"אנטי משיחי" בחסידות חב"ד

לפני 19 שנים, בכ"ז אדר א' תשנ"ב (2 במרץ 1992), הרב מנחם מענל שניסאורסון - האדמו"ר מלובביץ' (ליובאוויטש), לקה בשבץ מוחי, והוא בן קרוב ל-90 וכעבור כשנתיים הסתלק מן העולם.
מאז מפולגת חסידות חב"ד בין ה"משיחסטים" המשוכנעים שהרבי חי לבין ה"אנטי משיחיסטים" ואילו הרבנים והעסקנים מנסים למצוא נוסחה שתאחה את הקרע ותביא לאיחוד מחדש של התנועה. ראוי לציין כי במהלך השנים היו מספר ניסיונות לאחד את השורות.
ההתפתחות האחרונה היתה לפני מספר חודשים כאשר הנהלת צעירי חב"ד בישראל ביצעה תהליך מיתוג של בתי חב"ד בארץ, בצורה קיוו בתנועה לבדל את עצמם מאלו אשר "לא מקבלים את דין התנועה". כעת, ביוזמה משותפת לעסקנים משני הפלגים הוחלט להריץ קמפיין פנימי משותף שיקיף את כל החסידים.
הקמפיין שכותרתו 'אַיָיכַּה?!', מציין את הגעגועים לרבי והבחירה בעיתוי הזה אינו מקרי, שכן סביב יום פטירתו של הרבי, מתקשים החסידים
במסגרת הקמפיין, נקראים החסידים להרבות במעשים טובים, ובכך להביא את המשיח. הקמפיין לא מתייחס לרבי כמשיח, ולכן מאפשר כאמור לחסידים להתאחד סביב יום זה ולזכות לברכתם של כל רבני חב"ד.







נא להמתין לטעינת התגובות






