משרד הפרסום שלמור ימתג מחדש את חב"ד
המטרה: לשפר את התדמית של שליחי חב"ד בארץ בעיני חילונים וכדי לבדל את עצמם מבתי חב"ד שלא נשמעים להוראות הרבנים

הבעיה היא שיש מספר קטן בתי חב"ד שמסרבים להישמע להוראות רבני חב"ד ויצאו בין היתר בהצהרות ולפיהן הרבי מלובביץ' הוא לא רק המשיח אלא גם מעולם לא מת. במסגרת הקקפיין עוצב מחדש הלוגו של חב"ד ורק מי שיסכימו להכפיף את עצמם לפסקי הדין של רבני חב"ד, יוכלו להשתמש בלוגו ובפרסומים הרשמיים ובכך ייבדלו את עצמם מהפורשים.
ההודעה הרשמית על מהלך המיתוג החדש נמסרה ל-500 השליחים של חב"ד בישראל, במהלך הכנס שהם ערכו בשבוע האחרון בניר עציון. בין השאר נחשף באירוע סקר שהפיק מכון סמית. בין השאר נשאל מדגם מייצג של הציבור בישראל "מי הגורם המקשר בעיניך בין הציבור החילוני לחרדי" ו-49% מהמשיבים הצביעו על תנועת חב"ד. תנועת ש"ס, אגב, הגיעה למקום השני עם 17%. 25% השיבו כי בשעת הצורך הגורם האולטימטיבי שאליו יפנו לקבלת עזרה היא תנועת חב"ד, מחצית מהנשאלים אמרו שהם מכירים את פעילות חב"ד בחו"ל ורק 3% מהנשאלים ציינו כי אשי חב"ד מזוהים אצלם כמיסיונרים וקיצוניים-דתיים.
אבל הסקר גם הוכיח כי יש מקום לשיפור בכל הקשור ליחס של הציבור החילוני כלפי תנועת חב"ד בארץ. בסקאלה של מ-1 ועד 10 זכתה הפעילות של חב"ד בארץ לציון 8 בקרב שומרי המסורת, אבל קיבלה רק ציון של 6 בקרב חילוניים. שליחי חב"ד בחו"ל זכו לציון חיובי ומחמיא הרבה יותר - 7.85 בקרב חילוניים ו–9.15 בקרב שומרי המסורת.
במהלך העבודה על הקמפיין החדש, התברר לאנשי חב"ד כי כדי למכור את אלוהים לציבור, צריך להתייחס לעניין כאל מיתוג של מוצר צריכה כמו קוקה קולה או מקדונלד'ס – עם שפה פרסומית אחידה ולוגו מוכר וזכיר. לדברי דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד: "המיתוג החדש של חב"ד בישראל ייצור חזית אחידה וחדשה לפעילות חב"ד, דבר שיעזור לציבור הכללי לזהות מיידית את טביעת
רב מתנועת חב"ד שהעדיף שלא להזדהות בשמו הסביר כי מי שאחראי לגישה של שימוש בכל אמצעי המדיה כדי להפיץ יהדות, הוא לא אחר מאשר הרבי מלובביץ', אשר אמר בעבר כי כמו שמלך מוכן לקחת מהכתר שלו את היהלום הכי יקר כדי להשיג תרופה לבנו החולה, כך מצפים מחסידי חב"ד להשתמש בכל האמצעים כדי לקרב את היהודים למסורת היהודית ולתורת החסידות.







נא להמתין לטעינת התגובות


