הפקחים מתריעים: ליקויי בטיחות בעובדה
פקחי טיסה בשדה התעופה הגדול בדרום מתריעים למעלה משנתיים על ליקויי הבטיחות במקום. "לא נוכל לשמור על ביטחון הנוסעים"
- מבקר המדינה: נמל התעופה עובדה לא ערוך למצב חירום

טכנאים בוחנים מנוע של מטוס קונטיננטל שנחת נחיתת חירום צילום ארכיון: יהונתן שאול
במקרים אחרים, נחתו מטוסי נוסעים בימים האחרונים במסלולים אחרונים בגלל בעיות במערכת הקשר של הבסיס. הפקחים מדווחים על אירועים שכמעט הסתיימו באסון, כאשר כלי רכב של אנשי הבסיס נמצאו על מסלולי ההמראה והנחיתה בשעה שהמטוסים הגיעו לכדי נחיתה.
בסיס עובדה משמש גם כשדה התעופה לטיסות בינלאומיות גדולות המגיעות מחו"ל לאילת. בשל מגבלות אורך המסלול באילת, מטוסים כבדים כמו בואינג 747 נדרשים לנחות בשדה התעופה עובדה. מדי שבוע ממריאים ונוחתים מהשדה 25 טיסות בינלאומיות שבהן מגיעים אלפי תיירים רובם מרוסיה ומדינות מזרח אירופה.
"ייתכן ונאלץ להפסיק את עבודתנו"
בימים האחרונים התריעו הפקחים על בעיות הבטיחות הקשות בבסיס עובדה של חיל האוויר. אולם לטענתם, אנשי משרד התחבורה ומשרד הביטחון לא פעלו לתיקון הליקויים. "במידה ולא יתוקנו ליקויי הבטיחות החמורים, נאלץ לשקול את צעדינו עד כדי הפסקת עבודות פקחי הטיסה במגדל הפיקוח בעובדה", אמר יו"ר ועד העובדים ברשות שדות התעופה, פנחס עידן, שהוסיף "אי אפשר להמשיך להטיל את האחריות על הפקחים. הכתובת על הקיר וכל הנורות האדומות מהבהבות. לא נסכים שפקחי הטיסה יהיו הש.ג".
יו"ר איגוד פקחי הטיסה עומרי אבני, אמר: "אנחנו מתריעים שנים על ליקויי הבטיחות בעובדה. לא נוכל להמשיך
ולסכן את בטיחות הנוסעים והטיסות".
בשבוע שעבר קיים מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, ישיבה בעקבות פניית הפקחים. בישיבה השתתפו, בין היתר, יו"ר ועד העובדים פנחס עידן וסמנכ"ל המבצעים ברשות אודי בר עוז. במהלך הישיבה הציגו הפקחים תוכנית לתיקון חלק מן הליקויים, אולם במכתב ששיגרו הם מציינים: "לצערנו הרב לא קיבלנו התייחסות ראויה מהגורמים הרלוונטיים למרות שחלפו כבר עשרה ימים מאותה פגישה. אנחנו מרגישים חובה מוסרית ומקצועית להתריע על כך שאין באפשרותנו לשמור על בטיחות הנוסעים בשדה התעופה בעובדה במצב הדברים כמו שהוא היום", כתבו הפקחים במכתב.