קו עוקף סחבת
הרכבת הקלה בגוש דן לא צפויה לצאת לדרך בקרוב. אולי זה הזמן להתגבר על תחלואי הבירוקרטיה ולקדם מערכת הסעת המונים משוכללת?

"מערכת הסעת המונים בתל אביב-יפו היא צורך דחוף וקיומי" צילום: פלאש 90
כזכור, התוכנית מבוססת על מודל BRT, המציגה שני קווים מערכתיים מרכזיים – חוצה תל אביב וסובב תל אביב. במקום רכבת, התכנית מבוססת על שני קווי אוטובוס מהירים, אדום וירוק, האדום סובב והירוק חוצה, שמגיעים כמעט לכל נקודה משמעותית בעיר
או לפחות קרוב אליה. האדום אמור לשרטט מעגל שיתנהל בין שכונת התקווה, לוינסקי, אלנבי, בן יהודה, נורדאו, דרך נמיר, על פרשת דרכים, משה דיין ובחזרה לשכונה. הירוק אמור לצאת מיפו ולחתוך את העיר דרך הירקון, המלך ג'ורג', אבן גבירול, רמת אביב והשכונות הצפוניות.
לדברי אנשי "עיר לכולנו", הקווים, יתנו פתרון מערכתי, יעיל, זול ואפקטיבי למשבר התחבורה בעיר. "אחרי שנים של הבטחות, נותרנו בלי כלום. מערכת הסעת המונים בתל אביב-יפו היא צורך דחוף וקיומי – אין באפשרותנו לחכות עוד שנים ארוכות לבואה של הרכבת. יש לאמץ עכשיו את 'מהיר בעיר'", אמר נח עפרון, חבר מועצת עיריית תל אביב יפו מטעם עיר לכולנו.
ביוני השנה, קצת אחרי השקת התוכנית, אמר יהודה אלבז, מנהל אגף בכיר במשרד התחבורה, כי המשרד ישמח לקדם את תוכנית התחבורה של עיר לכולנו אם העירייה תאמץ אותה. בעיריית תל אביב אמרו אז כי "העירייה הגישה למשרד התחבורה תכניות דומות, מקצועיות ומקיפות יותר כבר לפני עשר שנים, וגם אז התשובה היתה שהמשרד ישמח לקדמן יחד עם משרד האוצר ומשרדים נוספים, אך מאז לא קרה דבר".
אולי הפעם יצליחו כל הנוגעים בדבר להתגבר על בעיות אגו, קרבות הקרדיטים ותחלואי הבירוקרטיה ויפעלו באמת למען תושבי מרכז הארץ.







נא להמתין לטעינת התגובות








