מהיר בעיר? עיריית ת"א עונה למשרד התחבורה
"הגשנו בעבר תוכניות הדומות להצעת עיר לכולנו", טוענים בעיריית תל אביב ומבהירים כי "סמכות הביצוע נמצאת בידי משרדי הממשלה"
◄עצבני בכביש: משתגע מעומסי התנועה
◄מהרכבת הקלה התייאשנו, חייבים אלטרנטיבה
◄משרד התחבורה תומך בתוכנית התחבורה של עיר לכולנו

אוטובוס בת"א. יהנו מנתיבים בלעדיים? צילום: פלאש 90
כזכור, בשבוע שעבר הודיע יהודה אלבז, מנהל אגף בכיר במשרד התחבורה לממונה על התחבורה בעיריית תל אביב משה טיומקין כי המשרד ישמח לקדם את תוכנית התחבורה של עיר לכולנו אם העירייה תאמץ אותה. "במידה ותתחייב עיריית תל אביב יפו להקצות את הנתיבים המוצעים לתנועה בלעדית של תחבורה ציבורית, משרד התחבורה ישמח לקדם את התוכנית המוצעת (בכפוף לתכנון פרטני), יחד עם משרד האוצר והגורמים הממשלתיים הרלוונטיים", כתב אלבז.
בעיריית תל אביב הביעו פליאה על תגובת משרד התחבורה: "מעניין, אבל עיריית תל-אביב-יפו הגישה למשרד התחבורה תכניות דומות, מקצועיות ומקיפות יותר כבר לפני עשר שנים, וגם אז התשובה היתה שהמשרד ישמח לקדמן יחד עם משרד האוצר ומשרדים נוספים, אך מאז לא קרה דבר".
לדברי העירייה, גם את התכנית המדוברת העבירה העירייה להתייחסות משרד התחבורה ולטיפולו, וזאת מתוך גישתה הרואה בחיוב כל רעיון שיכול לקדם את התחבורה הציבורית במטרופולין. "אולם צריך להבין כי הבעיה אינה טמונה בגיבוש או באימוץ תכנית כזו או אחרת, אלא בסמכות לבצעה. לצערנו, סמכות זו אינה בידי העירייה או בידי רשות מטרופולינית לתחבורה כמקובל בעולם, אלא בידי משרדי הממשלה", מסרה העירייה.
מעיר לכולנו נמסר בתגובה: "משרד התחבורה הביע את נכונותו לקדם את תוכנית מהיר בעיר, לטובת תושבי העיר ומבקריה, במידה ועיריית תל אביב-יפו תסכים מבחינתה להקצות את הנתיבים המוצעים לתנועה בלעדית של תחבורה ציבורית. במקום להתמקד במחדלי העבר, עיר לכולנו קוראת לראש העירייה רון חולדאי לקבל בברכה את נכונותו של משרד התחבורה לקדם את התכנית שעל השולחן ולבחון את הדרך הטובה ביותר למימוש הפתרון שהיא מציעה".
יוצאים מדי שלוש דקות
עיר לכולנו הניחה לפני שבועיים הצעה, אותה מקדם חבר המועצה נח עפרון, על השולחן הציבורי-עירוני: "מהיר בעיר". התוכנית יוצאת מנקודת הנחה שלא צריך לחפור את העיר במשך שנים, ולא צריך להשקיע מיליארדים בתשתיות, כדי להגיע לשינוי מבורך ומשמעותי באיכות התחבורה בעיר.
במקום רכבת, התכנית מבוססת על שני קווי אוטובוס מהירים, אדום וירוק, האדום סובב והירוק חוצה, שמגיעים כמעט לכל נקודה משמעותית בעיר או לפחות קרוב אליה. האדום אמור לשרטט מעגל שיתנהל בין שכונת התקווה, לוינסקי, אלנבי, בן יהודה,
נורדאו, דרך נמיר, על פרשת דרכים, משה דיין ובחזרה לשכונה. הירוק אמור לצאת מיפו ולחתוך את העיר דרך הירקון, המלך ג'ורג', אבן גבירול, רמת אביב והשכונות הצפוניות.
מה הופך את הקווים הללו למעין רכבת? הם יוצאים מדי שלוש דקות, נהנים מנתיבים בלעדיים, יש להם עדיפות מוחלטת ברמזורים, הכרטוס חכם ולא נעשה על ידי הנהג, בתחנות יש לוחות מידע דיגיטליים. הם מעניקים לנוסעים אמינות, מהירות ובהירות, ואת הידיעה שמכל נקודה בעיר אפשר להגיע לכל נקודה בזמן סביר ובתנאי נסיעה אנושיים.







נא להמתין לטעינת התגובות