הקץ להחלקות מיותרות של רוכבי האופנועים?
לאחר שבמשך שנים דרשו הרוכבים לשנות את צבע סימון הכבישים החלקלק, נמצא פתרון. ח"כ ברקוביץ': "מהפך שיגביר הבטיחות"
- דעה: תאונות הדרכים משתלמות

הצעתה של ח"כ ברקוביץ' מגיעה לאחר שנים רבות בהם קוראים רוכבי האופנועים ברכבי הארץ לשנות את שיטת סימון מעברי החצייה וחצי הדרך בכבישי ישראל.
על פי מחקרים רבים שנערכו בארץ, חלקם על ידי משרד התחבורה בעצמו והחברה הלאומית לדרכים, רוב פסי העצירה בכבישים הקיימים כיום מסכנים באופן ברור ומוחלט את כלי הרכב הדו-גלגליים העוברים עליהם.
הסימנים יוצרים משטחי צבע בעלי מקדם חיכוך נמוך ביותר, וגורמים להחלקת האופנועים, בייחוד במהלך פנייה ובניסיון לבלום. עד היום הסתתרו כל העוסקים במלאכה מאחורי תקנים מיושנים ומאחורי העובדה שאין בישראל סטטיסטיקה באשר לכמות רוכבי האופנועים המחליקים מידי שנה על סימני הצבע.
במצב הנוכחי, גם אם רוכב אופנוע התלונן שהחליק על מעבר חצייה, תקוטלג סיבת התאונה במשטרה תחת הכותרת "תאונה עצמית". אך עתה, כחלק מההחלטה של שר התחבורה, המשטרה תידרש לחקור, במסגרת חקירת התאונות העצמיות של האופנועים, גם את הסיבה להחלקה.
"אני גאה להיות שותפה למהלך שיגביר את רמת הבטיחות של רוכבי הדו גלגלי בישראל, ומבקשת להודות לשר התחבורה על שנענה לפנייתי בנושא ומצא דרכים יצירתיות כדי לתת מענה לסכנות הניצבות בפני רוכבי הדו גלגלי" אמרה
חשיבות המהלך היא לא בהכרח בהנחיה מחייבת את הרשויות המקומיות להשתמש בצבעים העומדים בתקנים, שכן התקן הישראלי נחשב מקל מאד ואינו מחמיר בנושא כמו התקן המקביל באירופה או בארצות הברית, אך עם זאת, חשיבותו היא בכך שזו הפעם הראשונה שגורם ממשלתי רשמי מודה שהצבעים בהם נעשה שימוש הינם מסוכנים לרוכבי הדו גלגלי.
מעבר לפן הבטיחותי ישנו גם הפן הכלכלי, שכן המהלך צפוי לחסוך עשרות אחוזים בהוצאות הרשויות השונות. אומנם, הצבעים בהם משתמשים היום הינם זולים משמעותית מהצבעים בהם הורה השר להשתמש, אך עם זאת יש צורך לחדשם לעיתים דחופות - דבר שלאורך שנים מייקר את השימוש בהם.







נא להמתין לטעינת התגובות






