הקץ להחלקות מיותרות של רוכבי האופנועים?

לאחר שבמשך שנים דרשו הרוכבים לשנות את צבע סימון הכבישים החלקלק, נמצא פתרון. ח"כ ברקוביץ': "מהפך שיגביר הבטיחות"

נתיב נחמני | 7/7/2010 20:34 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בשורה טובה לרוכבי האופנועים: כדי להפחית באופן משמעותי את סכנת ההחלקה, יחייב משרד התחבורה את הרשויות המקומיות להשתמש בצבעי סימון דרכים בעלי מקדם חיכוך גבוה ובכך למנוע סיכון מיותר לרוכבי הדו-גלגליים.

- דעה: תאונות הדרכים משתלמות

רוכבי אופנועים
רוכבי אופנועים צילום: פלאש 90
ההחלטה התקבלה על ידי שר התחבורה, ישראל כץ, בעקבות הצעת חוק שיזמה ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה). השר ציין בהחלטתו כי ראשי הערים שלא יעשו שימוש בצבעים תקניים - כפי שנקבע על ידי מכון התקנים - יהיו חשופים לתביעות. "המהלך הוא מהפך שיעניק כלים משפטיים לרוכבים", אמרה ח"כ ברקוביץ'.

הצעתה של ח"כ ברקוביץ' מגיעה לאחר שנים רבות בהם קוראים רוכבי האופנועים ברכבי הארץ לשנות את שיטת סימון מעברי החצייה וחצי הדרך בכבישי ישראל.

על פי מחקרים רבים שנערכו בארץ, חלקם על ידי משרד התחבורה בעצמו והחברה הלאומית לדרכים, רוב פסי העצירה בכבישים הקיימים כיום מסכנים באופן ברור ומוחלט את כלי הרכב הדו-גלגליים העוברים עליהם.
המשטרה תידרש לחקור גם את סיבת ההחלקה

הסימנים יוצרים משטחי צבע בעלי מקדם חיכוך נמוך ביותר, וגורמים להחלקת האופנועים, בייחוד במהלך פנייה ובניסיון לבלום. עד היום הסתתרו כל העוסקים במלאכה מאחורי תקנים מיושנים ומאחורי העובדה שאין בישראל סטטיסטיקה באשר לכמות רוכבי האופנועים המחליקים מידי שנה על סימני הצבע.

במצב הנוכחי, גם אם רוכב אופנוע התלונן שהחליק על מעבר חצייה, תקוטלג סיבת התאונה במשטרה תחת הכותרת "תאונה עצמית". אך עתה, כחלק מההחלטה של שר התחבורה, המשטרה תידרש לחקור, במסגרת חקירת התאונות העצמיות של האופנועים, גם את הסיבה להחלקה.

"אני גאה להיות שותפה למהלך שיגביר את רמת הבטיחות של רוכבי הדו גלגלי בישראל, ומבקשת להודות לשר התחבורה על שנענה לפנייתי בנושא ומצא דרכים יצירתיות כדי לתת מענה לסכנות הניצבות בפני רוכבי הדו גלגלי" אמרה

ח"כ ברקוביץ', והוסיפה כי "המהלך הוא בגדר מהפך שיעניק כלים משפטיים בידי רוכבי הדו גלגלי מול רשויות מקומיות שלא יפעלו בהתאם להנחיה החדשה".

חשיבות המהלך היא לא בהכרח בהנחיה מחייבת את הרשויות המקומיות להשתמש בצבעים העומדים בתקנים, שכן התקן הישראלי נחשב מקל מאד ואינו מחמיר בנושא כמו התקן המקביל באירופה או בארצות הברית, אך עם זאת, חשיבותו היא בכך שזו הפעם הראשונה שגורם ממשלתי רשמי מודה שהצבעים בהם נעשה שימוש הינם מסוכנים לרוכבי הדו גלגלי.

מעבר לפן הבטיחותי ישנו גם הפן הכלכלי, שכן המהלך צפוי לחסוך עשרות אחוזים בהוצאות הרשויות השונות. אומנם, הצבעים בהם משתמשים היום הינם זולים משמעותית מהצבעים בהם הורה השר להשתמש, אך עם זאת יש צורך לחדשם לעיתים דחופות - דבר שלאורך שנים מייקר את השימוש בהם.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים