תאונות הדרכים משתלמות

כל עוד העירייה תמשיך לצבוע מעברי חצייה מסנוורים ומחליקים, האופנוענים ימשיכו לעשות תאונות. אבל העיקר שלכולם יש פרנסה בשפע

נתיב נחמני | 23/3/2010 16:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בוקר טוב לאופנועני תל אביב. לכבוד חג הפסח העירייה דאגה לכם למעברי חצייה חדשים ונוצצים. במשך כל הלילה עמלו קשות פועלי הקבלן התורן, כדי שלכם יהיה לבן בעיניים. חדש. בתום סיבוב שערכתי אתמול בלילה, הגעתי למסקנה שהצביעה בכבישים היא לא רק יפה, אלא גם טובה לכלכלה.

בתור התחלה, עשרות אנשים קשי יום זוכים לתעסוקה בעידן המשבר הכלכלי העולמי. אחריהם, נהגי האמבולנסים והאחיות החייכניות של איכילוב שיקבלו אותנו, הרוכבים על שניים, בסבר פנים יפות בחדר המיון המשוכלל של המוסד הרפואי. המתמחים לרפואה, האורתופדים, נהגי המוניות שיובילו אותנו אחרי זה ממקום למקום. כולם יזכו לפרנסה.

ואסור גם לשכוח את חברות הביטוח. בקיצור, תאונות זה טוב. הן השמן בגלגלי התעשייה הישראלית המכובדת, ממש פרויקט לאומי. יקום הבנאדם שיגיד שאני טועה ואוכיח אותו אחרת. אם לא, איך זה יכול להיות שדואגים לנו לפסי ההחלקה האלו בכביש, בכל פעם מחדש ועוד בלי שבכלל נבקש?
צילום: נתיב נחמני
צבע המוות: צובעים מעברי חצייה צילום: נתיב נחמני
או רעים או טפשים. אין באמצע

כבר למדנו שתאונות זה כמו מלחמות - משתלם. אז יש כמה הרוגים וכשהעיתון נפתח בבוקר אנחנו מצקצקים. העיקר שיש עבודה. ברוך השם. אבל, למרות מצבנו הטוב, יש אחד שהייתי מפטר - כותב הסיסמאות של משרד התחבורה. "מלחמה בתאונות הדרכים", הוא הגה, בעוד שהסיסמה הנכונה היא בכלל: "מלחמה ו-תאונות הדרכים". בכל זאת, בפרנסה לא מזלזלים.

מספר לילות בשבוע יוצא לי להגיע לזירות פשע חמור והסיבוב שעשיתי אתמול לא הרגיש שונה. רק דבר אחד היה חסר - סרט הסימון של המשטרה. את מקומו החליפו הקונוסים הכתומים שהעידו על מקום ביצוע העבירה. עשרות מחקרים לימדו אותי שהצבעים האלו הורגים והאבסורד, שהראשונים בהם שקראתי

היו בכלל כאלו שנעשו בישראל, על ידי אותם הגורמים שצובעים לנו את הכבישים.

"ערכי החיכוך המתקבלים במעברי חצייה, הינם נמוכים מאוד, הרבה מעבר לכל סטנדרט מקובל בעולם", כתבו המהנדסים. "להערכתנו, אין טעם להמשיך לעקוב אחר הצביעה המתבצעת בצמתים", אמרו כמיואשים לאחר שנשלחו בשלישית לבצע את אותו המחקר וחזרו עם אותן התוצאות. אבל את מי זה בכלל מעניין.

בכל סיבוב חד הרגשתי איך זנב האופנוע מחליק לו באלגנטיות על מעבר החצייה אל מחוץ לקו הסיבוב. והאמת, למדתי ליהנות מזה. אז מה אם מדי פעם אחליק, אשבור את הרגל, את היד או אמצא עצמי מתחת למשאית חונה או אפילו נוסעת. העיקר שהיה כיף.

חולדאי, תעשה לי תחקיר

לא הרגשתי צורך לקחת את תגובתה של עיריית תל אביב. אין טעם. עשיתי את זה הרבה פעמים בעבר וקיבלתי את אותה התשובה. הם, משרד התחבורה, החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) ושאר מריעין יסתתרו תמיד מאחורי תקנים. לא משנים כל המחקרים שמוכיחים אחרת ולא משנות הכתבות. אותם זה פשוט לא מעניין. הם יספרו לנו שהם הוסיפו כדוריות זכוכית לצבע כדי שיהיה מחוספס, הם יגידו שזה צבע מהקולקציה החדשה. וזה נכון. הם באמת הוסיפו. אבל האם זה עוזר? לא.

ומילה לראש העיר. עזוב אותך מהתייעצות עם ה"מהנדסים" של העירייה. לא צריך השכלה לבדיקה הבאה. פשוט תרים את הכפפה, רד מהמשרד לרחוב אבן גבירול ותבצע את המחקר האמפירי הבא: תעמוד על האספלט ותשפשף עם הרגל. עכשיו תעמוד על מעבר חצייה חדש ונוצץ ותשפשף שוב. מה יותר חלק?

לתוצאות הבדיקה:
nativ@maariv.co.il
תמיד נשמח לחוות דעת נוספת.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

נתיב נחמני

צילום: אלי דסה

כתב הפלילים של מעריב באזור תל אביב

לכל הטורים של נתיב נחמני

עוד ב''דעות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים