בגיתם מבינים בפרסום אבל לא מזהים טעם רע

כתבת התקשורת חני יודל הופתעה מהסרטון שיצרו בכירי ענף הפרסום ובו הם מגלמים חיילים פצועים המשוועים ל"דם חדש"

חני יודל | 29/4/2010 15:07 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
גיא בר מפרסום גיתם
גיא בר מפרסום גיתם צילוך מסך מאתר http://www.portfolionight.co.il/

מנהלי קריאייטיב הם אנשים יצירתיים. לא סתם הם עובדים במשרד פרסום ולא, נניח, במשרד רואי חשבון. אבל גם הם, בעבודה היומיומית השוטפת, נאלצים רוב הזמן להתכופף לדרישות הלקוח. שזה אומר למתן את פרץ היצירתיות לסרטון שמאכיל אותנו בכפית במקרה הרע, או מפוצץ בקלישאות במקרה העוד יותר רע.

אני רק יכולה לתאר לעצמי את גודל השמחה, כשנופלת לידם הזדמנות של פעם במאה שנה ליצור בלי חשבון. בלי לקוח על הראש, בלי רגולטור שעלול לפסול את התשדיר, בלי לחשב את סיכויי הקמפיין לזכייה בתחרות הקקטוס הבאה. אלא שהסרטון שיצרו מנהלי הקריאייטיב הבכירים בענף - לפרסום ערב ראיונות עם סטודנטים ובוגרי בתי ספר לפרסום – יותר מאשר מעיד על כשרון, מעיד בעיקר על טעם רע.

אז נכון, הצפייה בסרטון שרץ בימים אלו ברשת שומרת על מתח, ומעוררת לכל אורכה את התהייה מה, לעזעזל, מנסים למכור לנו. בעיקר למי שמזהה מבעד למסך הדם את פרצופיהם של מנהלי הקריאייטיב המופיעים בו, דוגמת ניב חורש (ראובני פרידן), יורם לוי (באומן בר ריבנאי) וגיא בר (גיתם BBDO).

אבל כמו אחרי צפייה בסרט מתח זול שנגמר רע במיוחד, אחרי הפיצוצים מופיעה כתובית הסיום "זאת מלחמה שם בחוץ, ואנחנו צריכים את הדם שלכם". פינאלה סופר-מעצבנת לסרטון מטריד, ובעיני כל קשר להומור כאן הוא מקרי בהחלט. אני רוצה להאמין שאנשי הקריאייטיב המנוסים לא חשבו באמת להשוות בין המלחמות האמיתיות שמתחוללות כאן, לבין המלחמה על רעיונות מבריקים במשרד (עם כל הכבוד לכאב שבפציעה מפייפר-קאט). ובכל זאת, עצם
השימוש הציני בתמונות שהתרגלנו לראות, לצערי, בנסיבות אחרות, הוא לא פחות מבזוי בעיני.

אבל אנשי הקריאייטיב לא לבד. הם לפחות יצרו סרטון פנימי, שמסתובב ברשת ואינו מיועד להפצה במדיה הרחבה (למעט מודעה מתונה בעיתונות). מעבר לזה, חייבים להגיד מילה טובה על הרעיון לקבל למפגש הפסגה המתוכנן בין בכירי הענף לסטודנטים, רק את מאה הראשונים שיתרמו דם, ביום התרמה מיוחד שיתקיים בבית משרד הפרסום גיתם BBDO.

סדרת הדרמה "חטופים" של קשת, לעומת זאת, משדרת בפריים-טיים של ערוץ 2 את אותה עיסה צינית וצהובה, אלא שחמור מזה – היא עושה זאת רק בשם הרייטינג. תוך שימוש בכל הקלישאות הקיימות, קשת מיהרה מדי לשחוט פרה קדושה מדי. אנשי הפרסום מצדם מיהרו מדי לרכוב על הגל הפרובוקטיבי. שניהם מסתתרים מאחורי טענות ליצירה מקורית, אבל למרות המתח והסקרנות ששניהם מעוררים, זו לא יותר מסוגה תחתית.  

- ליחצו כאן כדי לראות את סרטון הפרסומת של גיתם שעורר סערה (הבהרה: הקטע מכיל תכנים קשים לצפייה)
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

חני יודל

צילום:

כתבת הפרסום והמדיה של מעריב. מאמינה שאם היא מנגנת בגיטר הירו, זה הופך אותה למבינה בכלי מיתר. האמונה הזאת נחשבת לטעות היקרה ביותר שלה, מאז לקחה מונית מהסנטר לבאזל, בלי לפרט שהיא מתכוונת לרחוב ולא לעיר

לכל הטורים של חני יודל

עוד ב''חני יודל''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים