"נייקר את תעריף החשמל למימון אנרגיות מתחדשות"
לדברי השר לנדאו, ייקור תעריף החשמל ב-5% מדי שנה יסייע לממן את שילוב האנרגיות המתחדשות במשק החשמל. המדינה תשקיע כ-300 מיליון דולר בשנה לטובת הפיתוח. למרות זאת: משרד התשתיות מקדם את הקמתה של תחנה פחמית נוספת באשקלון

לדברי השר לנדאו, עלות זו, שמטרתה לשלב את האנרגיות המתחדשות (אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח, אנרגיית ביומסה ועוד) במשק החשמל, תבוא לידי ביטוי בייקור תעריף החשמל לצרכנים. על-פי ההערכות, מדובר בעלייה מצטברת של 18% בין השנים 2020-2010. עם זאת, מעריכים גורמים ברשות החשמל כי מדובר בהתייקרות של 5%-3% בתעריף מדי שנה.
במסיבת עיתונאים שכינס גילה לנדאו, כי הבנק המרכזי האירופי הסכים להעלות את השתתפותו במימון תחנות הכוח הסולאריות באשלים שבנגב מ-50 מיליון יורו ל-100 מיליון יורו לכל תחנה. עוד הוא הוסיף, כי על-פי התוכנית לפיתוח אנרגיות מתחדשות של משרד התשתיות, עד שנת 2020 יהיו בישראל 2,800 מגה-ואט של אנרגיות מתחדשות מותקנות - כ-10% מסך ייצור החשמל הצפוי בשנה זו. לדבריו, ב-2014 יבחן משרד התשתיות את התוכנית, כאשר עד אז אמורים להיות מותקנים כ-1,800 מגה-ואט של אנרגיות מתחדשות.
במסגרת מדיניות משרד התשתיות, יוקמו מקבצי ייצור חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות, כלומר הקמת פארקים של תחנות כוח באנרגיות סולאריות ואחרות, שיפעלו מאתר אחד. המשרד ביצע מיפוי ראשוני של קרקעות באזור הנגב, ואיתר אתרים שאינם בשטחי אש, שמורות טבע או תוכניות מתאר קיימות. במסגרת התוכנית, יחויבו יצרני החשמל להעסיק כוח אדם מקומי בהיקף של 100% מהעובדים .
יחד עם זאת, הבהיר שר התשתיות כי לנוכח המחסור בייצור חשמל בשנים הקרובות, ומאחר שאין ודאות בכך שהאנרגיות המתחדשות יוכלו לענות על צרכי משק החשמל, הוא נחוש לקדם הקמת תחנה פחמית נוספת באשקלון (פרויקט D).
התחנה הפחמית החדשה אמורה לייצר 1,200 מגה-ואט. יצוין כי כיום מייצרת חברת החשמל בתחנות הכוח שלה כ-10,500 מגה-ואט
בתגובה אמר אודי גת, ראש חבל אילות, כי "אנו שמחים שמשרד התשתיות, בהובלת השר לנדאו, מבין מהם הצעדים הנדרשים כדי לקדם את העמידה ביעדי ייצור האנרגיה המתחדשת וההתייעלות האנרגטית". לעומתו , טענה עו"ד ציפי איסר-איציק מעמותת אדם טבע ודין כי "מדהים לראות את המשתתפים בכנס מדברים על אנרגיה בת-קיימא ואת שר התשתיות מציג חזון מפואר של בתים ירוקים, בעוד במציאות מתרחש בדיוק ההיפך - ובאשקלון ממשיכים לתכנן הקמת תחנת כוח פחמית מזהמת והרסנית לבריאות הציבור ולסביבה".
בתוך כך, מסתמן שגם המכונית החשמלית של בטר פלייס עוברת לאנרגיה סולארית. במהלך הכנס הודיעה energy IC green, הזרוע הירוקה של החברה לישראל, כי כלי הרכב החשמליים ייטענו באמצעות אנרגיה סולארית. ד"ר יום טוב סמיה, מנכ"ל ונשיא energy IC green, אמר כי: "לא רחוק היום שבו נוכל להשתמש בחשמל נקי לצורכי היומיום שלנו". לדבריו , בסוף הרבעון הקרוב תחבר IC green energy שני מגה-ואט חשמל ירוק לרשת החשמל.







נא להמתין לטעינת התגובות