אדם טבע ודין לבג"ץ: לעצור הארכת כביש 461

לטענת העמותה, אין הצדקה לסלילת הכביש באזור נתב"ג. "הכביש המהיר יגרום למפגעי נוף, רעש וזיהום אוויר", ציינו בעתירה

יעל דראל | 26/9/2011 11:14 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שלושה חודשים לאחר שמוסדות התכנון אישרו לחברה הלאומית לדרכים (מע"צ) להמשיך בסלילת כביש 461, הגישה עמותת אדם טבע ודין עתירה בנושא לבג"ץ. העתירה הוגשה בימים האחרונים בדרישה לעצור את סלילת הכביש, מחשש שהוא יפגע בשטח פתוח וירוק ללא בדיקת חלופות נוספות.

החשש: ללא בדיקת חלופות נוספות - הכביש יפגע בשטח פתוח וירוק
החשש: ללא בדיקת חלופות נוספות - הכביש יפגע בשטח פתוח וירוק צילום: אמיר מאירי
הכביש המתוכנן מהווה המשך לכביש 461 הקיים וחולף בסמוך למושבים רינתיה, בני עטרות ובארות יצחק. הכביש מיועד על פי התכנון להגיע עד כביש 6. בנוגע לקטע הקיים של הכביש כותבים נציג העמותה כי "כביש זה מוליך כיום מתוך גוש דן עד לכביש 40 בסמוך לבני עטרות. זהו כביש פנים-עירוני במאפייניו, עתיר רמזורים, שהתנועה בו, מטבע הדברים, אינה מן המהירות".

בהמשך הם מדגישים כי "קטע הכביש החדש מתוכנן כדרך מהירה ופתוחה...שכלל לא ברור אם בכלל יש בו צורך כיום, שהרי המשכו לתוך גוש דן הוא כבר כיום מרומזר ופקוק חלק גדול מהזמן, וכרגע לא ידוע לעותרת על קידום תכנית סטטוטורית כלשהי לשם שידרוגו".
משטח פתוח לשטח בנוי

המחלוקת סביב הקטע החדש של כביש 461 כבר נדונה תקופה ארוכה במוסדות התכנון. בחודש פברואר 2009 קבעה הוועדה לשמירה על השטחים הפתוחים (הולקחש"פ) כי אין להמשיך בקידום תכנון הכביש בתוואי שעובר בליבו של שטח פתוח וכי יש לבחון חלופה דרומית יותר - העוברת דרך שטחים פחות ערכיים.

אולם בהמשך ערערה הרשות הלאומית לדרכים על ההחלטה וועדת הערר קיבלה את הערעור וקבעה כי ניתן לסלול את הכביש, גם ללא בחינת חלופות נוספות וללא תסקיר השפעה על הסביבה.

בעתירה לבג"ץ שהגישה אדם טבע ודין נגד ההחלטה היא ציינה כי מדובר באזור התחום בין יישובים כפריים, אשר יוצר במקום שטח ירוק ופתוח שאינו נקטע ע"י בינוי

או פיתוח אחר: "ערכו של השטח לעוברים במקום הינו רב", נכתב בעתירה.

עו"ד אלי בן ארי, היועץ המשפטי של העמותה התייחס להגשת העתירה הנוכחית ואמר כי  "בקושי יבשה הדיו על פסק הדין בבג"ץ כביש 9 וכבר הוא נאלץ לעמוד למבחן". דבריו של בן ארי מכוונים לפסיקץ בג"ץ מלפני מספר חודשים, לפיה אין להמשיך את סלילתו של כביש 9 (שאמור להתחבר לכביש 6 באזור פארק השרון ודרום חדרה) מבלי שיוכן תסקיר השפעה על הסביבה שייבחן חלופות.

בן ארי הוסיף כי "סלילת הכביש תביא לשינוי משמעותי באופיו של האזור, אשר יהפוך משטח פתוח לשטח בנוי, על מפגעי הנוף, הרעש וזיהום האוויר הכרוכים בקיומו של כביש מהיר".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''סביבה''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים