אדם טבע ודין לבג"ץ: לעצור הארכת כביש 461
לטענת העמותה, אין הצדקה לסלילת הכביש באזור נתב"ג. "הכביש המהיר יגרום למפגעי נוף, רעש וזיהום אוויר", ציינו בעתירה

בהמשך הם מדגישים כי "קטע הכביש החדש מתוכנן כדרך מהירה ופתוחה...שכלל לא ברור אם בכלל יש בו צורך כיום, שהרי המשכו לתוך גוש דן הוא כבר כיום מרומזר ופקוק חלק גדול מהזמן, וכרגע לא ידוע לעותרת על קידום תכנית סטטוטורית כלשהי לשם שידרוגו".
המחלוקת סביב הקטע החדש של כביש 461 כבר נדונה תקופה ארוכה במוסדות התכנון. בחודש פברואר 2009 קבעה הוועדה לשמירה על השטחים הפתוחים (הולקחש"פ) כי אין להמשיך בקידום תכנון הכביש בתוואי שעובר בליבו של שטח פתוח וכי יש לבחון חלופה דרומית יותר - העוברת דרך שטחים פחות ערכיים.
אולם בהמשך ערערה הרשות הלאומית לדרכים על ההחלטה וועדת הערר קיבלה את הערעור וקבעה כי ניתן לסלול את הכביש, גם ללא בחינת חלופות נוספות וללא תסקיר השפעה על הסביבה.
בעתירה לבג"ץ שהגישה אדם טבע ודין נגד ההחלטה היא ציינה כי מדובר באזור התחום בין יישובים כפריים, אשר יוצר במקום שטח ירוק ופתוח שאינו נקטע ע"י בינוי
עו"ד אלי בן ארי, היועץ המשפטי של העמותה התייחס להגשת העתירה הנוכחית ואמר כי "בקושי יבשה הדיו על פסק הדין בבג"ץ כביש 9 וכבר הוא נאלץ לעמוד למבחן". דבריו של בן ארי מכוונים לפסיקץ בג"ץ מלפני מספר חודשים, לפיה אין להמשיך את סלילתו של כביש 9 (שאמור להתחבר לכביש 6 באזור פארק השרון ודרום חדרה) מבלי שיוכן תסקיר השפעה על הסביבה שייבחן חלופות.
בן ארי הוסיף כי "סלילת הכביש תביא לשינוי משמעותי באופיו של האזור, אשר יהפוך משטח פתוח לשטח בנוי, על מפגעי הנוף, הרעש וזיהום האוויר הכרוכים בקיומו של כביש מהיר".