לתת אור ירוק לקו האדום של הרכבת הקלה
תושבי גוש דן כמהים כבר שנים רבות למערכת תחבורה עתירת נוסעים אשר תחלץ אותם מהפקקים האינסופיים ומזיהום האוויר. שרי התחבורה והאוצר צפויים להכריע בשבוע הבא את עתידו של הקו האדום

הדמייה: הרכבת הקלה בגוש דן. "אפילו בקהיר קיימת מערכת להסעת המונים" הדמייה: נ.ת.ע.
הדבר הבסיסי, שלא היה שנוי בשום מחלוקת, ושהיה הבסיס לאיזושהי התחלה של שינוי מגמה, היה הקו האדום של הרכבת הקלה, הראשון מבין קווי הרכבת הקלה שאמור להתחיל לפעול בגוש דן, ולקשר בין פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב ובת ים. אך גם קיומו, כך נודע לאחרונה, מוטל כיום בספק, עקב מחלוקת בנוגע למימון הפרויקט. בשבוע הבא (ג') אמור להתקיים דיון מכריע, בו יקבעו שרי אוצר והתחבורה, נציגי החברה הזכיינית MTS ונציגי הבנקים, את עתיד הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן.
מחלוקת פיננסית היא הגורם המעכב את יישום הפרויקט, שעבר כבר את כל שלבי האישור. אין צורך להזכיר שבעולם, כבר עשרות שנים פועלות רכבות קלות, אשר תרמו להתחדשות הערים ותושביהם מתניידים בשלווה. לא רק בציריך ובאמסטרדם, אפילו בקהיר קיימת מערכת להסעת המונים ואילו בגוש דן, המטרופולין המהווה את המרכז הכלכלי של ישראל ובו מתגוררת רוב אוכלוסיית המדינה, הפרויקט החשוב מתעכב שוב ושוב.
אף על פי שעבודות התשתית לקו האדום נמשכות כבר מספר שנים, ובמסגרת הפרויקט הושקעו עד עתה מאות מיליוני שקלים ואושרו תוכניות בנייה רחבות
היקף, עולה החשש לקידומו של הפרויקט בלוחות הזמנים שנקבעו. תושבי המטרופולין כמהים כבר שנים רבות למערכת תחבורה עתירת נוסעים אשר תחלץ אותם מהפקקים האינסופיים ומזיהום האוויר. לכן, לאור האיום הזה, מתאגדים נבחרי ציבור מהערים בהן עתיד לעבור הקו: בת-ים, תל אביב-יפו, רמת-גן ופתח תקווה, ויוצאים בעצומה, יחד עם צוות "משמר המועצה" של החברה להגנת הטבע באזור תל אביב.
העצומה קוראת לשרי האוצר והתחבורה וללב לבייב העומד בראש קבוצת MTS, זכיינית הפרויקט, לפתור את חילוקי הדעות ולהתחיל במימוש מיידי של הפרויקט. אנו מצפים מלב לבייב, כאיש עסקים מוביל, לקחת אחריות על הסביבה והחברה בישראל ולמנוע עיכובים נוספים.
זוהי נקודת המבחן. כחלק ממדיניות ההפרטה, מדינת ישראל מעבירה אחריות ציבורית רבה לידי המגזר העסקי, ובימים הקרובים תהיה למגזר העסקי, המיוצג בפרויקט הרכבת הקלה על ידי לב לבייב וחברת MTS, הזדמנות להוכיח אחריות ומנהיגות. במידה ולב לבייב, כמו גם משרד האוצר והתחבורה, לא יעמדו במבחן, ימשיכו גם אנחנו וגם זיהום האוויר להיות תקוע באותו הפקק לעוד שנים רבות.
הכותב, אמיר חרש, הוא רכז מחוזי של משמר המועצה של החברה להגנת הטבע







נא להמתין לטעינת התגובות






