מומחה תעופה: קרתה קטסטרופה על המטוס
מטוס אייר פרנס שנעלם נכנס לשימוש לפני שנים ספורות ועבר לאחרונה סבב תחזוקה. בעבר מטוסי החברה כבר היו מעורבים בתאונות קשות

309 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על סיפון המטוס הצליחו להימלט מהמטוס, שנשרף כליל.
חברת התעופה אייר פרנס נחשבת לאחת הגדולות בעולם ומגיעה ל-150 יעדים. היא נוסדה בשנת 1933 והתאחדה לפני שש שנים עם חברת KLM ההולנדית. ברשות אייר פרנס 262 מטוסי איירבס ובואינג שעוברים דרך נמל שארל דה-גול בפריז, נמל הבית של אייר פרנס.
המטוס שעשה דרכו היום מברזיל לצרפת ועליו 228 נוסעים ואנשי צוות, נעלם מעל האוקיינוס האטלנטי ככל הנראה בשל ברק שפגע בו. ממשרדי אייר פרנס ישראל נמסר כי טרם התקבלה הודעה מהחברה בצרפת האם על המטוס היו נוסעים בעלי דרכון ישראלי. מבדיקת כרטיסי הטיסה של הנוסעים, איש לא החזיק ברשותו כרטיס המשך לתל אביב.
בין נוסעי המטוס, שהיה אמור לנחות בפריז היום ב-12:10 שעון ישראל, צרפתים, בריטים, איטלקים וברזילאים. בהודעה של חברת אייר פרנס נאמר כי "אין ספק" שהמטוס מדגם A330-200 ומספרו F-GZCR התרסק באוקיינוס האטלנטי, וכי אין תקווה למצוא
"הייתה מערבולת חזקה מאד ואנחנו עדיין לא יכולים לדעת מה קרה", הוסיף השר התחבורה הצרפתי, ז'אן לואי בורלו. ניסיונות ליצור קשר עם המטוס נעשו מהפיקוח האווירי בברזיל, באפריקה, בספרד ובצרפת.
כריס ייטס, מומחה לתעופה המועסק בחברת התעופה הבריטית, ג'יינס, אמר לסוכנויות הידיעות ש"ככל הנראה קרתה קטסטרופה על סיפון המטוס, שגרמה לו להתרסק בצורה כזו או אחרת. המטוס איבד גובה במהירות רבה, כזו שלא אפשרה לטייסים לשדר אותות מצוקה".
קרובי משפחה של הנוסעים שהגיעו לשדה התעופה שארל דה-גול, רוכזו באיזור מיוחד שם הם ממתינים להתפתחויות. בשדה התעופה הוקם מרכז חירום וכן פתחה אייר פרנס קו חירום עבור קרובי משפחה וחברים של נוסעי המטוס שמספרו 00-33-1-57021055. עוד הודיע מנכ"ל החברה כי נפתחה חקירה בנושא.
מטוס שנעלם נכנס לשירות ב-18 באפריל 2005 ועד כה צבר 18,870 שעות טיסה. על פי דווח של חברת אייר פרנס, עבר המטוס סבב תחזוקה ב-16 באפריל. החברה דווחה עוד כי קברניט המטוס צבר עד כה 11,000 שעות טיסה, מהן 1,700 על מטוסים מדגם A330\A340. גם טייסי המשנה צברו שעות טיסה רבות על מטוסים אלו.
מטוס האיירבס A330-200 הוא מטוס דו-מנועי, שנבנה כמענה אירופאי למטוס הבואינג ER767-300. המטוס שנעלם כלל שני מנועים של חברת ג'נרל אלקטריק מדגם CF6-80E. אורך המטוס 58.8 מטר, גובהו 17.4 מטר וטווח הטיסה שלו הוא 12,500 ק"מ. הטיסה הראשונה של המטוס הייתה בחודש נובמבר 1992. עד היום יוצרו 606 מטוסים מסוג זה, כשעלות כל מטוס כ-185 מיליון דולר.